شدت کرونا اومیکرون در میان افراد واکسینه نشده

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی افراد واکسینه نشده نیز علائم خفیف کرونای اومیکرون را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گونه اومیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ می‌شود. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیر این گونه جهش یافته از ویروس کرونا بر افراد واکسینه نشده مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۱ هزار و ۶۰۰ بیمار از سه موج اول بیماری کووید -۱۹ و پنج هزار و ۱۰۰ بیمار حاصل از موج اومیکرون که از ماه نوامبر آغاز شده است را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه نشده‌ای که به گونه اومیکرون ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، احتمالاً کمتر از گونه‌های قبلی با خطر نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن روبه‌رو می‌شوند. محققان به این نتیجه رسیدند که خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه اومیکرون تقریباً ۲۵ درصد کمتر از گونه دلتا است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این اعلام کرده است که گونه اومیکرون همچنان برای افراد واکسینه نشده، افراد مسن و کسانی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند خطر بزرگی محسوب می‌شود، البته این گونه جهش یافته خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش داده است. این سازمان همچنان از مردم درخواست کرده است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و واکسن کرونا را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا به منظور مقابله با همه‌گیری کرونا دوز تقویتی واکسن‌ها را وارد بازار کرده‌اند و در تلاش هستند واکسن اختصاصی برای گونه‌های جهش یافته تولید کنند. برای نمونه، شرکت فایزر پیش از این اعلام کرده است که واکسن اختصاصی این شرکت در ماه مارس آماده خواهد شد.

کد خبر 549083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.