آب‌گرفتگی‌های سطح شهر قم ساماندهی می‌شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: برای سال آینده بودجه‌ای در جهت اجرای چند عملیات مهم در ساماندهی آب‌گرفتگی‌های سطح شهر قم پیش‌بینی و در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قم برای رفع آب‌گرفتگی‌ها و هدایت آب‌های سطحی، اظهار کرد: طرح جامع آب‌های سطحی قم سال ۸۱ مصوب شده است که بر مبنای آن رینگ‌های اصلی اجرا و رینگ غربی که به‌صورت دوقلو در نظر گرفته‌شده بود طرح‌های مختلفی اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح جامع به علت توسعه شهر و افزوده شدن بخش‌های مختلف نیاز به بازنگری داشته که این اقدام در دستور کار قرار دارد، افزود: برای سال آینده برحسب دستور شهردار، چند بودجه عملیاتی برای مناطق یک، سه و چهار در نظر گرفته‌شده که امیدواریم شرایط خوبی ایجاد شود.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم خاطرنشان کرد: دوره بازگشت در مورد اجرای طرح‌های آب‌گرفتگی که مصوب وزارت کشور است به شهرداری‌ها ابلاغ‌شده و بر اساس انهار و رینگ‌ها متفاوت و از دو تا ۵۰ سال در نظر گرفته می‌شود، اما انهار شهر دوساله و یا سه‌ساله است.

وی با تأکید بر اینکه ۶۰۰ کیلومتر از این تیپ کانال در سطح قم وجود دارد و در آینده نیز ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی، مباحث هزینه‌ای دارای اهمیت زیادی در سطح کشور است و نمی‌توانیم این هزینه‌ها را پوشش دهیم، اما در حد توان در اجرای پروژه‌ها گام برمی‌داریم.

رضا خانه‌زاد یزدی با بیان اینکه کانال‌های فردوسی نیز برای دوره پنج ساله بوده و نقاط فردوسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، اظهار کرد: به‌عنوان نمونه آب‌گرفتگی در خیابان رسالت متفاوت بوده و طرح لوله‌گذاری در آن اجرا می‌شود که بودجه اجرایی آن برای سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی گفت: بحث زیرگذرها در آب‌گرفتگی در سال‌های گذشته رخ می‌داد، اما در سال‌های اخیر بسیار کمتر شده و زیرگذرهایی که ممکن است دچار آب‌گرفتگی شود از نوع قدیمی بوده که هنوز زیرساخت‌های فنی لازم را ندارد.

کد خبر 549040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.