یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

بیت کوین در محدوده ۴۳ هزار دلار متوقف شده است، محرک خوبی برای حرکت دادن آن در حال حاضر وجود ندارد و ترس خریداران نیز در محدوده شاخص ۲۳ واحد قرار گرفته که نشانه عدم ورود به معاملات می‌باشد. پیش بینی که داریم است که برای چند روز آینده قیمت بیت کوین بین ۴۰ تا ۴۳ هزار دلار نوسان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۲ هزار ۹۶۵ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۳۱۰ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۹۱ دلار ۱۶ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۲۷ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۸ سنت.
  • XRP ریپل ۷۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۷ دلار ۱۷ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۵ دلار ۴۲ سنت.
  • Tera ترا ۸۱ دلار ۳۴ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

تحلیل تکنیکال بیت کوین

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۲.۰۱ تریلیون دلار

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

دامیننس ۴ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

  • دامیننس بیت کوین: ۴۱.۰۱%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۸۵%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۶%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۵۱%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

جذب سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری Near Foundation برای توسعه و پذیرش Web3

نیر فاندیشن (Near Foundation) اعلام کرد که این مجموعه موفق شده است، در مجموع ۱۵۰ میلیون دلار از چندین سرمایه‌گذار بزرگ، سرمایه جذب کند. بر اساس اطلاعیه این بنیاد، بودجه جذب شده به «تسریع پذیرش انبوه Web3» اختصاص خواهد یافت. پس از اعلام این خبر، در عرض ۲۴ ساعت قیمت توکن نیر (NEAR) در برابر دلار آمریکا ۷.۷ درصد افزایش یافت.

اتریومی‌ها کدام یک از ارزهای دیجیتال را حریف اتریوم در کسب عنوان ارز غالب جهانی آینده می‌دانند؟

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم، در توییتی از جامعه اتریوم پرسید که از نظر آن‌ها و صرف نظر از اتریوم، کدام ارز دیجیتال در سال ۲۰۳۵ قادر خواهد بود ۸۰ درصد تراکنش‌ها و پس‌اندازهای مردم جهان را به خود اختصاص دهد؟
در این نظرسنجی بیت کوین با بیش از ۴۰۱,۰۰۰ رأی در مقام اول قرار دارد و پس از آن ارزهای دیگری چون کاردانو با ۲۹.۴ درصد، سولانا با ۱۴ درصد و دلار آمریکا با تنها ۷ درصد آرا در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

سرمایه‌گذاری مشترک چندین شرکت بزرگ برای توسعه بازی کینگدام کارنیج

بازی کینگدام کارنیج برای توسعه ویژگی‌های گیم‌فای خود، سرمایه ۲ میلیون دلاری از شرکت‌های بزرگی چون انجین، انیموکا و DFG جذب کرد. این بازی فرصت‌های درآمدزایی خوبی در اختیار کاربران خود می‌گذارد. کینگدام کارنیج که یک نبرد نوبتی است از توکن‌های غیرمثلی (NFT) پشتیبانی می‌کند.

استدیو کفتور (Kepithor Studios) سازنده این بازی قصد دارد سرمایه جذب شده را برای ایجاد قابلیت انتقال توکن این بازی از بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) به جامپ‌نت انجین (Enjin’s Jumpnet) صرف کند تا تراکنش کاربران بدون کارمزد باشد.

کوین بیس پلتفرم معاملاتی Fairx را خریداری کرد

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس روز چهارشنبه اعلام کرد که پلتفرم معاملاتی Fairx را خریداری کرده است. کوین بیس با این خرید قصد دارد به بازار مشتقات ارزهای دیجیتال وارد شود و دسترسی میلیون‌ها کاربر خود را به این بازار امکان‌پذیر کند. کوین بیس در اطلاعیه‌ای که در همین زمینه منتشر کرده اعلام کرده است که از زیرساخت‌های Fairx برای ارائه مشتقات ارزهای دیجیتال برای همه مشتریان کوین بیس در ایالات‌متحده استفاده خواهد کرد.

تتر سه آدرس اتریوم را به لیست سیاه خود اضافه کرد

تتر اعلام کرده است که سه آدرس اتریوم را که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار استیبل کوین یواس‌دی‌تی (USDT) در آن نگهداری می‌شود را به لیست سیاه خود اضافه کرده است. هر چند این اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ است که تتر چنین اقدامی انجام می‌دهد، سال گذشته این شرکت ۳۱۲ آدرس را در لیست سیاه خود قرار داده است. تتر به‌عنوان یک شرکت متمرکز می‌تواند آدرس‌هایی که مشکوک به پول‌شویی یا سایر جرایم مالی هستند را در لیست سیاه خود قرار دهد.

مارک کوبان: ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدید من در حوزه ارزهای دیجیتال است

مارک کوبان، میلیارد معروف و مالک باشگاه دالاس ماوریکس، با حضور در پادکستی به میزبانی جان استوارت، کمدین آمریکایی، گفته است که ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که انجام می‌دهد بر روی ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مرتبط با آن است و کمتر بر روی کسب‌وکارهای سنتی متمرکز است. او همچنین صنعت کریپتو را با روزهای اولیه اینترنت مقایسه کرده و گفته است که این صنعت هنوز در دوران کودکی خود به سر می‌برد.

امسال ۱۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین جدید در اسپانیا نصب می‌شود

بیت‌نوو (Bitnovo)، یکی از برترین پلتفرم‌های پرداخت بیت کوین در اسپانیا با یوروکوین (Eurocoin)، تأمین‌کننده پیشرو تجهیزات الکترونیکی در اروپا به منظور نصب ۱۰۰ دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ همکاری کرده است. اسپانیا از نظر تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از تمامی کشورهای اروپایی جلوتر است و با نصب این دستگاه‌های جدید، پس از ایالات متحده و کانادا به سومین کشور جهان از نظر تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین تبدیل می‌شود.

پلتفرم AXIA برنامه Staking را با بازده سالانه ۱۹۲ درصد راه اندازی کرد

آکسیا کوین(AXC)، که خود را به عنوان اولین رمزارز با کاهش تورم در جهان معرفی می‌کند، برنامه سهام خود را راه اندازی کرده است که پاداش‌های روزانه انعطاف پذیری را به کاربران ارائه می‌دهد.

خارج کردن AXC برای دوره‌های خاص می‌تواند به کاربران کمک کند تا پاداش‌هایی را در سهام خود دریافت کنند که مرکب است و روزانه پرداخت می‌شود. طبق گفته این پلتفرم، کاربران می‌توانند حداکثر پاداش سالانه ۱۹۲٪ را دریافت کنند.

از آنجایی که میانگین بازده درصد سالانه (APY) بانک‌های ایالات متحده در ماه اکتبر(مهر) ۰.۰۶ درصد است، نرخ بهره حساب‌های پس انداز در کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است. با این حال، بانک‌ها مملو از جریان نقدی مشتری هستند که در بحبوحه این همه‌گیری پس‌انداز و سپرده می‌شوند. این وضعیت به موازات افزایش تورم نشان می‌دهد که مشتریان خصوصی که با پول فیات بانکداری می‌کنند، ارزش صندوق خود را در طول زمان به دلیل نرخ‌های بهره جزئی و کاهش ارزش ثابت ارزها کاهش می‌دهند.

در همین حال، انگیزه AXIA از برنامه استیک این است که از کاربران خود در برابر نرخ تورم محافظت کند. Staking AXC عرضه در گردش را کاهش می‌دهد و بنابراین به رشد مداوم کل اکوسیستم کمک می‌کند. سیستم AXIA از هر سهم برای سوزاندن تعداد معادل سکه و افزایش ارزش AXC استفاده می‌کند.

علاوه بر این، ارزش اضافی AXC نیز از دارایی‌های پشتیبان در خزانه داری AXIA ایجاد می‌شود. خزانه داری می‌تواند در طول زمان گسترش یابد در حالی که عرضه AXC در همان زمان کاهش می‌یابد. اینجاست که توکن‌ها در طول زمان کمبود پیدا می‌کنند، بنابراین به پذیرندگان اولیه و کل جامعه برای مشارکت در پروژه سهام پاداش می‌دهند.

آیا با یوان دیجیتال چین موافقت می‌شود؟

لائل برینارد (Lael Brainard)، عضو هیأت مدیره فدرال رزرو، در جلسه تأیید خود در مقابل اعضای کمیته بانکداری سنا، گفت که کنگره در نهایت باید تصمیم بگیرد که با یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC حرکت کند.
وی روز پنج‌شنبه خطاب به سناتور طرفدار رمزارزها در ساختمان اداری دیرکسن سنا، برینارد گفت که فدرال رزرو از «ایفای نقش بسیار مهم» کنگره در به‌روزرسانی چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال استقبال می‌کند. وقتی در مورد استفاده احتمالی از CBDC ها برای نظارت بر فعالیت‌های مالی کاربران سوال شد، همانطور که لومیس ادعا می‌کند در چین اتفاق می‌افتد، برینارد دوباره تصمیم گیری را به قانونگذاران موکول کرد.

برینارد گفت: “این سوال در مورد ارز دیجیتال که ما واقعاً به دنبال این هستیم که کنگره [در تصمیم گیری برای در دسترس قرار دادن CBDC ها برای مشتریان خرد] و دولت به ما در این زمینه راهنمایی کند.” ما می‌خواهیم مطمئن شویم. که ما تحقیقات لازم را در مورد سیاست و فناوری انجام می‌دهیم، بنابراین در موقعیتی هستیم که اگر کنگره تصمیم بگیرد که توانایی رقابت با چین در این زمینه مهم است، پیش برویم. البته، حفاظت از حریم خصوصی در هر نوع رویکردی بسیار مهم است. ممکن است گرفته شود.”

وی که توسط رئیس جمهور جو بایدن به عنوان معاون بعدی فدرال رزرو معرفی شد، جایگزین ریچارد کلاریدا شد که روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد روز جمعه پیش از پایان دوره ریاست خود در پایان ماه استعفا دهد. اگر او بیش از ۵۰ رأی به محض ارائه نامزدی به مجلس سنا دریافت کند، تا سال ۲۰۲۶(۱۴۰۵) به عنوان نایب رئیس فدرال رزرو خدمت خواهد کرد.

شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و برینارد در برابر سناتورها در همان هفته ارائه شد، نماینده مینه سوتا، تام ایمر، لایحه‌ای را با هدف منع فدرال رزرو از صدور مستقیم CBDC برای مصرف کنندگان آمریکایی ارائه کرد. به گفته ایمر، اینکه آژانس از کاربران بخواهد برای دسترسی به مزایای دلار دیجیتال حساب باز کنند، “فدرال رزرو را در مسیری مشابه اقتدارگرایی دیجیتالی چین قرار می‌دهد.”

نقشه بازار رمز ارزها

یک بازار خنثی در پیش روی رمزارزها

کد خبر 548947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.