حضور در المپیک ۲۰۲۸ را می‌خواهیم

فدراسیون جهانی کاراته با تلاش و پیگیری‌های مکرر به‌دنبال راهیابی رشته کاراته به بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رشته کاراته یکی از رشته‌هایی است که بر سر حضور یافتن یا نبودنش در رقابت‌های المپیک همیشه بحث و اختلاف‌نظراتی وجود داشته است. پس از پیگیری‌های مکرر، رشته کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور پیدا کرد اما با تصمیم IOC نامش از لیست بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حذف شد و در المپیک بعدی رشته کاراته و کاراته‌کاها حضور نخواهند داشت.

با این حال فدراسیون جهانی کاراته از حالا سخت به‌دنبال رایزنی است تا با پیگیری‌های ادامه‌دار این رشته در المپیک ۲۰۲۸ حضور داشته باشد و بر همین اساس جلسه‌ای در هفته گذشته برای این تصمیم برگزار شد.

از آنجا که المپیک ۲۰۲۸ در لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود، آنتونیو اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی کاراته، روز پنجشنبه جلسه‌ای از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات فدراسیون کاراته آمریکا برگزار کرد. در این جلسه در مورد استراتژی کاراته برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس بحث و گفت‌وگو شد.

رئیس فدراسیون جهانی کاراته در این جلسه اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ حضور داشته باشد. کاراته شایسته المپیکی‌شدن است و می‌تواند با حضورش در المپیک ۲۰۲۸ ارزش این مسابقات را بالاتر ببرد.

کد خبر 548944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.