این هفته شرایط برای انباشت آلاینده‌ها فراهم نیست/کاهش ۳ تا ۵ درجه دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دمای هوای اصفهان تا ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: در دو روز آینده وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود، این هفته شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در استان فراهم نیست.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه ناپایدار بارشی طی امروز از استان و استقرار جوی نسبتاً پایدار در روزهای یکشنبه و دوشنبه است.

وی افزود: در وضعیت جوی امروز بیشتر مناطق استان قسمتی تا نیمه ابری و در برخی مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران به ویژه برای در نیمه اول روز پیش‌بینی می‌شود، همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در ساعت‌های عصر تا شب پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای یکشنبه و دوشنبه، گفت: در دو روز آینده نیز وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود بنابراین این هفته شرایط برای انباشت آلاینده‌های جوی در استان فراهم نیست.

وی از کاهش سه تا پنج درجه‌ای کمینه دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان خبر داد و افزود: حداکثر دمای هوای اصفهان در روز شنبه به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه هوای فردا صبح را سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌کنیم. گرم‌ترین نقطه استان در ۲۴ ساعت آینده خور و بیابانک با ۱۸ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین نقطه بوئین و میاندشت با منفی هفت درجه خواهد بود.

آقایی درباره میزان بارش‌های ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در اصفهان هفت میلی متر بارش، بوئین و میاندشت ۳۴ میلی‌متر بارش، چادگان ۳۱ میلی‌متر بارش و سه سانتی‌متر برف، خوانسار ۵۱ میلی‌متر بارش و ۲۰ سانت برف، داران ۴۳ میلی‌متر بارش و ۲ سانتی‌متر برف، دهاقان ۱۶ میلی‌متر بارش، زرین‌شهر پنج میلی‌متر بارش، سمیرم ۳۰ میلی‌متر بارش ۱۶ سانتی‌متر برف، شهرضا نزدیک به ۹ میلی‌متر بارش، فرودگاه اصفهان نزدیک به پنج میلی‌متر بارش، فریدون‌شهر ۵۰ میلی‌متر بارش و ۲۸ سامتی‌متر برف، کاشان نزدیک به ۱۳ میلی‌متر بارش، گلپایگان ۴۷ میلی‌متر بارش و نزدیک به هفت سانتی‌متر برف، مبارکه ۶ میلی‌متر بارش، میمه ۱۶ میلی‌متر بارش و سه سانتی‌متر برف، نجف آباد هشت میلی‌متر بارش، نطنز ۹ میلی‌متر بارش و ورزنه هشت میلی‌متر بارش ثبت شده است، مناطق دیگر استان نیز کمتر از پنج میلی‌متر بارش داشته‌اند.

کد خبر 548890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.