امتیاز ۶۸ درصدی شهروندان به شهرداری قزوین

داده‌های آماری سامانه ۱۳۷ نشان می‌دهد شهروندان قزوینی در هفته گذشته از عملکرد مدیریت شهری قزوین رضایت ۶۸ درصدی داشته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از شهرداری قزوین، در پی تاکید شهردار در پیگیری درخواست‌ها و مشکلات شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سامانه ۱۳۷ مدیریت شهری، نتیجه ارزیابی عملکرد مجموعه شهرداری را بر اساس بازدید میدانی واحد نظارت سامانه، راستی آزمایی از طریق تماس تلفنی با شهروندان و مستنداتی که سازمان‌های متولی به سامانه ارائه می‌دهند، با هدف شفافیت در حوزه اطلاع‌رسانی به صورت هفتگی منتشر می‌کند.

بنا بر ارزیابی واحد آمار سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین که شهردار قزوین، هفتگی رصد می‌کند، در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری، ۳۶۳ پیام ثبت شده است که در این بین، سازمان ساماندهی مشاغل شهری با رسیدگی به پیام‌های شهروندان با محوریت سد معبر مغازه داران از طریق سامانه ۱۳۷، توانسته ۱۰۰ درصد رضایت شهروندان را از آن خود کند.

بر اساس این داده آماری، در جایگاه‌های بعدی به ترتیب، سازمان مدیریت پسماند با ۹۵ درصد، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک با ۹۱ درصد، شهرداری منطقه دو با ۸۵ درصد، سازمان زیباسازی ۷۷ درصد، سازمان پارک‌ها و فضای سبز ۷۶ درصد، شهرداری منطقه سه ۵۱ درصد و شهرداری منطقه یک با ۳۲ درصد توانسته‌اند با بررسی درخواست‌هایی که در سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود، رضایت شهروندان را به دست بیاورند، لذا با ارزیابی واحد آمار سامانه در هفته پیش، شهروندان از مدیریت شهرداری قزوین رضایت ۶۸.۶ درصدی داشته‌اند.

یادآور می‌شود که منظور از رضایت شهروندان در ارزیابی آماری، پیگیری سازمان‌ها و معاونت‌ها به درخواست شهروندان از طریق سامانه است؛ در واقع برخی از درخواست‌ها به صورت فوریتی انجام نمی‌شود و سازمان یا معاونت ذی‌ربط بازه زمانی مشخص می‌کند و یا بعضی از مسائل باید با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان چون آب و برق و مخابرات صورت گیرد که زمان بر است؛ بنابراین نمی‌تواند در کوتاه مدت رضایت شهروندان را به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ سازمان‌ها و واحدهای شهرداری قزوین با وجود ناهماهنگی در دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، همه تلاش خود را در جهت رضایت شهروندان معطوف می‌کنند.

کد خبر 548885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.