ویروس‌های ارتباط، کتابی برای بهبود روابط زوجین

مهارت‌های ارتباطی یکی از حلقه‌های مفقوده زنجیره ارتباطات این روزهای جوامع بشری است و تقویت این مهارت‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در روابط میان فردی به ویژه روابط همسران باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شناخت آسیب‌های ارتباطات یکی از راه‌حل‌های موجود در تقویت روابط میان فردی و مهارت‌های ارتباطی است. بر این اساس نشر مهرستان به تازگی کتاب "ویروس‌های ارتباط" نوشته‌ی ابراهیم میثاق را به چاپ رسانده است.

آسیب‌شناسی ارتباط و مهارت‌های مدیریت روابط در خانواده نیز در ذیل عنوان این کتاب آمده است. همان‌طور که از عنوان این کتاب مشخص است کتاب "ویروس‌های ارتباط" به آسیب‌شناسی ارتباط و راهکارهای درست ارتباط بین همسران می‌پردازد و در چهار فصل مخاطب را با خود همراه می‌سازد.

در فصل اول موضوع اصلی اهمیت ارتباط و مراحل سقوط ارتباطات است، نویسنده ارتباط را شرح داده و بیان کرده است که یک ارتباطات طی چه مراحلی به سقوط می‌رسد؛ او در فصل دوم نیز ویروس‌های ارتباط را بررسی کرده است.

همان‌طور که در مقدمه کتاب آمده است، نویسنده این موضوع را گوشزد می‌کند که بعد از حدود ۳۰ سال تجربه مشاوره، ۱۵ مسئله اصلی یا به تعبیری حدود ۱۵ ویروس برای ارتباط کشف کرده است که این ویروس‌ها به رابطه زن و شوهر و همسران آسیب می‌زند؛ بنابراین ابراهیم میثاق در فصل دوم، این ویروس‌ها را بررسی کرده و راهکارهای برطرف کردن آن را بیان می‌کند. از جمله این ویروس‌ها می‌توان به جروبحث، مشاجره، نیش و کنایه، عیب‌جویی، سرزنش کردن، محاکمه به‌جای معالجه کردن و تحمیل به‌جای تفهیم اشاره کرد.

نویسنده در فصل سوم به انواع ارتباط میان زن و شوهر پرداخته است و در فصل چهارم نیز پژوهش‌های مرتبط با روابط خانوادگی را بیان کرده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کتاب "ویروس‌های ارتباط" قلم بسیار شفاف و روان نویسنده است که برخاسته از تجربه عمیق او در زمینه خانواده و مشاوره بوده است. از طرفی این کتاب بسیار شفاف و واضح موضوعات را بیان می‌کند، بنابراین نمی‌توان گفت که این کتاب یک کتاب روان‌شناسی تخصصی است و تنها مخاطب خاص دارد، بلکه بسیار کتاب شفافی است و برای خانواده‌ها کاربرد دارد.

این کتاب به قدری توانایی دارد که حتی با ترجمه‌های مشابهی که در کشور وجود دارد رقابت کرده است و می‌تواند راهگشایی برای خانواده‌های سالم باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب "ویروس‌های ارتباط" نوشته ابراهیم میثاق به وب سایت http://www.mehrestan.com و یا صفحه اینستاگرام به نشانی http://mehrestaniha@ مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۹۳۷۰۰۱۲۹۰۰/۰۳۱۳۲۳۶۸۷۵۵ تماس بگیرید.

کد خبر 548878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.