بعد از تیم ملی؛ لیگ هم با تماشاگر می‌شود

با برگزاری دو دیدار تیم ملی با حضور تماشاگران در بازی‌های بهمن‌ماه، مجوز حضور تماشاگر در بازی‌های لیگ برتر نیز از سوی وزارت بهداشت و سازمان لیگ صادر می‌شود.

به گزارش ایمنا، پیش‌تر وزیر بهداشت وعده داده بود واکسیناسیون عمومی بهمن‌ماه به پایان می‌رسد و فدراسیون فوتبال در این زمان می‌تواند برای حضور تماشاگر در استادیوم‌ها برنامه‌ریزی کند. اخیراً هم مدیر کل حراست وزارت ورزش اعلام کرد حضور ۳۰ درصدی تماشاگر در استادیوم‌های فوتبال از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده است. البته فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته است بازی تیم ملی در برابر عراق و امارات در روزهای هفتم و دوازدهم بهمن‌ماه را با حضور ۱۰ هزار نفری تماشاگر در استادیوم آزادی برگزار کند که این ۱۲ درصد از ظرفیت استادیوم آزادی خواهد بود. البته در این دو بازی بانوان هم می‌توانند با حضور در استادیوم آزادی بازی‌های تیم ملی را تماشا کنند و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال برای مدیریت و نظارت بهتر بر عملکرد تماشاگران تصمیم گرفته برای ۱۲ درصد از ظرفیت استادیوم آزادی بلیط فروشی کند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است به زودی از سوی سازمان لیگ نحوه حضور تماشاگر در بازی‌های لیگ برتر در دور برگشت هم ابلاغ می‌شود. دو موضوع مهم در این بین وجود دارد؛ اینکه تیم‌ها باید سامانه بلیط فروشی اینترنتی راه‌اندازی کنند و به هیچ وجه جلوی درب استادیوم نباید بلیط فروشی شود و از سوی دیگر همه تماشاگران که موفق به خرید بلیط می‌شوند باید از گیت‌های الکترونیکی وارد استادیوم شوند. هر باشگاهی این دو موضوع را رعایت کند می‌تواند برای بازی‌های دور برگشت برای ۳۰ درصد از ظرفیت استادیوم بلیط فروشی کند و هر تیمی در اجرای این پروسه دچار تخلف شود و نتواند حضور تماشاگران در استادیوم‌ها را برنامه‌ریزی و مدیریت کند با حکم سازمان لیگ در ادامه مجبور می‌شود بازی‌های خود را بدون حضور تماشاگر برگزار کند و در این بین نحوه جانمایی تماشاگران هم در سکوها مهم خواهد بود. به واقع تماشاگران باید با فاصله در سکوها مستقر شوند.

منبع: ورزش سه

کد خبر 548877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.