پل عبور از فقر و تشنگی از هرمز

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _سه‌شنبه، ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پل عبور از فقر و تشنگی از هرمز» به بررسی سفر رئیس جمهور به جزیره قشم پرداخت و نوشت: در جریان بازدید رئیس جمهور از استان هرمزگان و قشم، اعضای کابینه و معاونان رئیسی وعده‌هایی به مردم منطقه دادند که امید است این وعده‌ها به زودی عملیاتی شود و به بایگانی سپرده نشود. یکی از این وعده‌ها را سعید محمد، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور داد: «ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تأمین هزینه پل خلیج‌فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم تا چند ماه آینده فروخته خواهد شد.

پنج ویلای لاکچری در جزیره قشم در بهترین موقعیت دید دریایی مسیر ساحل جنوبی شهر در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی که چند سال در ایام عید نوروز به این جزیره سفر می‌کرد در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت و با عنوان ویلاهای نهاد ریاست جمهوری ساخته شد و مردم این جزیره این ویلاها را به عنوان نهاد ریاست جمهوری می‌شناسند و این در حالی است که مالکیت این ویلاها در اختیار منطقه آزاد قشم قرار دارد.

شورای‌عالی مناطق آزاد به ساخت طرح جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل و اتصال جزیره قشم به سرزمین مادری و ایجاد تحول در حوزه اقتصادی این منطقه مصمم است و استارت این پروژه را تا تأمین منابع اصلی از دولت به صورت تهاتر نفت، از فروش این پنج ویلای لاکچری آغاز خواهیم کرد. متأسفانه رقبای قشم علاقه‌مند به نقش‌آفرینی این جزیره با ظرفیت در حوزه اقتصادی نیستند و هربار تصمیم و برنامه مهمی برای این شهرستان گرفته می‌شود، شیطنت آنان هم آغاز می‌شود.

پل عبور از فقر و تشنگی از هرمز

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اجازه افزایش قیمت ندهید» به بررسی اظهارات ابراهیم رئیسی پرداخت و نوشت: تأکید رئیس‌جمهور بر اصلاح فوری نظام پرداخت حقوق همزمان با مکلف ساختن مسئولان مربوط از سوی او به اینکه قاطعانه مانع هرگونه افزایش قیمت کالاها شوند و همچنین تصویب آئین‌نامه احراز صلاحیت‌های مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های تابعه دولت از جمله نکات مهم و تأثیرگذار جلسه صبح دیروز هیأت دولت بود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ابتدای این جلسه از همه اعضا و کارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه کاری خود، حتی کسانی که با سلیقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و تصریح کرد: نباید هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی از ارتباط با جامعه نخبگانی مرتبط با حوزه مدیریت خود غفلت کنند و باید به شکل مستمر جلسات گفت‌وگو و مشورت با صاحب‌نظران عرصه کاری خود داشته باشند. رئیس‌جمهور با اشاره به تحسین رهبر معظم انقلاب، از خصیصه و شعار مردمی بودن دولت سیزدهم همه کارگزاران دولت را به سعی در ادامه این خصیصه و تکمیل و تعالی آن به وجه احسن فراخواند و از اعضای دولت خواست که علاوه بر جلساتی که با مدیران و کارکنان زیرمجموعه خود برگزار می‌کنند با ارباب رجوع و مردمی که به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند نیز ارتباط و دیدار داشته باشند و گزارش‌های مردمی را به طور دقیق بررسی و پیگیری کنند.

آیت‌الله رئیسی سپس خطاب به مسئولان ذی‌ربط با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، گفت: دستگاه‌های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند. آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: متأسفانه جریان‌هایی به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید تلاش کنند با گزارش و ارائه اخبار آنچه انجام شده است و نه آنچه قرار است انجام شود، مردم را نسبت به آینده کشور امیدوارتر کنند.

پل عبور از فقر و تشنگی از هرمز

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افتتاح پالایشگاه و رشد ۴۰ درصدی صادرات بی‌اعتنا به تحریم‌ها» نوشت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در چهاردهمین سفر استانی صبح پنجشنبه (۲۳ دی‌ماه) وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس هرمزگان شد و مورد استقبال، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در بدو ورود به هرمزگان در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگاران گفت: هرمزگان استانی تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در این استان و شهر بندرعباس داریم که با وجود این ظرفیت‌های ارزشمند امروز برخی از نارسایی‌ها مثل فقر و بیکاری در این منطقه معنا ندارد. این ظرفیت‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان از جمله گردشگری، صنعت و معدن فعال شود تا در هرمزگان شاهد فقر و بیکاری نباشیم.

رئیسی سپس به منطقه سیل‌زده هشتبندی شهرستان میناب سفر کرد و در جمع مردم این منطقه گفت: با تلاش دولت و صبر و همت مردم نسبت به جبران خسارت‌های سیل به این منطقه و احیای کشاورزی اقدام خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مطالبات مردم در زمینه تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد جاده افزود: از صبر، تلاش و روحیه انقلابی شما تشکر می‌کنم و اطمینان می‌دهم که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شما به کار خواهد گرفت.

پل عبور از فقر و تشنگی از هرمز

کد خبر 548823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.