۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
هندوستان؛ سرزمین جشن‌ها

جشن‌های هندوستان، بخشی از فرهنگ و تمدن مردم این کشور محسوب می‌شود. برای مثال جشن «هولی» مخصوص فصل بهار بوده که در هندوستان به جشن رنگ‌ها نیز معروف است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرهنگ هندوستان ترکیبی از سنت‌ها، باورهای معنوی، جشنواره‌ها، معماری، انواع غذاها و آداب و رسوم است. ارزش‌های خانوادگی در این کشور بسیار مورد احترام بوده و ساختار خانواده‌ها اغلب پدرسالار است که در آن زن‌ها از پدر و همسر خود پیروی می‌کنند.

فرهنگ غذایی در هندوستان

غذاهای هندی، ترکیبی از دستورالعمل‌های منطقه‌ای متمایز است که هر کدام با روش‌های سنتی منحصربه‌فرد خود آماده می‌شوند. ادویه‌ها در قلب آشپزی هندی نهفته است و این کشور به خاطر مجموعه‌ای وسوسه‌انگیز از غذاهای خیابانی شامل سمبوسه تند و کباب، مشهور است.

سبک‌های آشپزی هندوستان نیز از منطقه‌ای به منطقه دیگر با یکدیگر فرق دارد و سبزیجات متنوع و میوه‌ها نظیر گوجه‌فرنگی، نعنا، تمبر و سایر گیاهان در غذاها بسیار استفاده می‌شود. بخش قابل توجهی از مردم این کشور گیاه‌خوار هستند؛ اما به جز گیاه‌خواران در غذاهای خود از گوشت گوسفند و مرغ استفاده می‌کنند.

هندوستان؛ سرزمین جشن‌ها

طبیعت هندوستان

مناظر هند از قله‌های غبارآلود هیمالیا گرفته تا سواحل آفتابی جنوب گرمسیری، به اندازه سنت‌های فرهنگی آن بسیار متنوع است. این کشور بسیار اسرارآمیز و بکر است و در میان گنجینه‌های طبیعی آن، انبوهی از معماری بی‌نظیر دیده می‌شود.

یکی از عجایب طبیعی هندوستان، تپه مغناطیسی است که هرساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در این منطقه قوانین جاذبه نقض می‌شود؛ زیرا وسایل نقلیه را به سمت بالا می‌کشد، اما موضوع اصلی این است که توهم افراد و خطای دید آن‌ها موجب این اتفاق می‌شود.

دریاچه شناور هند، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی هندوستان است که در شهر ایمفال قرار دارد. دریاچه لونار که در اثر برخورد یک شهاب‌سنگ ایجاد شده است، از دیگر زیبایی‌های طبیعی این کشور است که در اطراف آن مناظر بسیار زیادی به چشم می‌خورد.

غارهای بورا که در ایالت آندرا پرادش و در کوه‌های انانتاگیری قرار دارند، از دیگر جاذبه‌های طبیعی هندوستان است. این غارهای آهکی همواره در حال شکل‌گیری و تغییر هستند.

هندوستان؛ سرزمین جشن‌ها

هنر مجسمه‌سازی در هندوستان

هنر و تمدن هندوستان شامل یک ناحیه وسیع و دربرگیرنده کشورهای بنگلادش، سریلانکا، پاکستان، نپال، هندوستان، بوتان و بخشی از افغانستان است. مجسمه‌سازی در تاریخ هند از زمان‌های قدیم تاکنون رواج داشته و پیکره‌تراشی روی صخره‌ها، شامل مجسمه‌های کوچک و بدون ظرافت و معابدی می‌شده که در آن‌ها از سنگ یکپارچه استفاده شده است. همچنین سقف بسیاری از غارها کنده‌کاری شده است. برخی از مجسمه‌سازان کنونی در هندوستان به تقلید از مکتب‌های اروپایی، پیکرتراشی می‌کنند و نتوانسته‌اند هنر نیاکان خود را زنده نگه دارند.

هندوستان؛ سرزمین جشن‌ها

جشن‌های هندوستان

«دیوالی» جشنواره‌ای پنج روزه است که در آن چراغ‌های بی‌شماری در سطح شهر روشن می‌شود. این جشن که به‌عنوان جشن نور نیز شناخته می‌شود، نماد روشنایی بوده و مردم هندوستان معتقد هستند که این کار از افراد در مقابل تاریکی و سیاهی‌ها محافظت می‌کند. جشن «هولی» نیز مخصوص فصل بهار بوده که به جشن رنگ‌ها نیز معروف است.

کد خبر 548767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.