وزش باد شدید پدیده غالب در هوای استان/ بارش های خفیف در مناطق مرکزی از امشب تا فردا

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش سه تا پنج درجه ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: از امشب تا فردا، بارش ها در استان ادامه دارد که بیشتر در مناطق مرکزی به شکل رگبارهای خفیف خواهد بود، اما در روز شنبه، پدیده غالب در استان اصفهان وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

آسیه آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر سامانه بارشی به تناوت تا سه روز آینده بر روی استان است، بر این اساس امروز در اکثر مناطق استان افزایش ابر گاهی وزش باد نسبتاً شدید و بارش برف و باران به ویژه در غرب و جنوب استان پیش بینی می‌شود.

وی از آغاز بارش برف و باران در مناطق غربی و جنوبی خبر داد و افزود: بارش‌ها به تدریج با شدت کمتر در دیگر مناطق آغاز می‌شود و به تناوب تا روز شنبه ادامه دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وقوع باد نسبتاً شدید در بیشتر نقاط استان، گفت: در روز شنبه وزش باد نسبتاً شدید در بیشتر نقاط استان وجود دارد دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه کاهش دارد و حداقل و حداکثر دمای شهر اصفهان نیز بین صفر و ۱۵ درجه سانتی گراد است.

وی بوئین و میان دشت را با دمای پنج درجه زیر صفر، سردترین نقطه استان معرفی کرد و ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان نیز امروز خور و بیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتی گراد است.

آقایی درباره میزان بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر در استان نیز توضیح داد: از روز گذشته تا امروز در شهرستان بوئین و میان دشت ۲.۴ میلی متر، چادگان ۴.۹ میلی متر باران و دو سانتی متر برف، داران ۴.۳ میلی‌متر، خوانسار دو دهم میلی متر، سمیرم ۲.۲ میلی متر باران و سه سانتی متر برف، فرودگاه شهید بهشتی ۶.۲ میلی متر، فریدون شهر ۱۰ میلی متر و سه سانتی متر برف، گلپایگان ۴.۱ میلی متر، نجف آباد ۰.۳ میلی متر و ورزنه ۰.۲ میلی متر بارش ثبت شد.

وی میزان بارش در شهرستان‌های دیگر را بسیار ناچیز یا صفر برشمرد و گفت: با فعالیت سامانه ناپایدار در استان در شهر اصفهان نیز از امشب تا فردا، بارش‌هایی پیش بینی می‌شود که بیشتر در مناطق مرکزی به شکل رگبارهای خفیف خواهد بود، اما در روز شنبه، پدیده غالب در استان اصفهان وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

کد خبر 548712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.