ستاره‌ای که جان یک بازیکن را نجات داد/تمجید فدراسیون جهانی تنیس از بانوی ایرانی!

از عدم محرومیت اسکوچیچ و نجات جان بازیکن در حال مرگ توسط خامس، بحث سفر تیم ملی کشتی به آمریکا و آینده مبهم آزمون، بخشی از خبرهای داغ ورزشی این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته خبری ورزشی این هفته، اتفاقات مهم دنیای ورزش را مورد بررسی قرار داده‌ایم که به شرح زیر است:

* در دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آفریقا، تیم‌های ملی کامرون و بورکینافاسو به مصاف هم رفتند که سانگار، هافبک تیم ملی بورکینافاسو، نخستین گل این دوره رقابت‌ها را وارد دروازه اونانا کرد تا رکورد جالبی را خلق کند.

* سایت فوتسال پلنت که این روزها برترین‌های رشته فوتسال در سال ۲۰۲۱ را معرفی می‌کند، اسامی ۱۰ نامزد کسب عنوان برترین بازیکن جوان، برترین بازیکن مرد و زن سال را اعلام کرد که اسامی سه بازیکن تیم ملی مردان و زنان ایران مثل علی اصغر حسن زاده، سهیلا ملمولی و سالار آقایی هم در این فهرست‌ها به چشم می‌خورد.

* مجتبی خورشیدی، درباره محرومیت دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال مقابل عراق گفت: ناظر بازی لبنان- ایران گزارشی در خصوص اخراج اسکوچیچ در این بازی به فیفا ارائه داد و جلسه کمیته انضباطی فیفا در ۲۶ آبان ماه برگزار شد. طبق تصمیم این کمیته اسکوچیچ ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه شد و او در دیدار تیم ملی مقابل سوریه محروم بود، با این وجود اسکوچیچ در بازی با عراق محروم نیست، اما در این زمینه از فیفا استعلام می‌گیریم.

* سایت‌های اسپورت باکس و یورواستاوکای روسیه در گزارشی اعلام کردند که تیم‌های لئون فرانسه و زنیت سن پترزبورگ برای انتقال سردار آزمون به لوشامپیونه به توافق نرسیدند. بر اساس ادعای این رسانه‌ها لئون برای خرید ستاره ایرانی زنیت در ماه ژانویه، سه میلیون یورو پیشنهاد داده، اما زنیت این پیشنهاد را به امید اینکه مبلغ بیشتری بابت فروش آزمون به دست آورد رد کرده است. مبلغ درخواستی تیم روسی برای فروش سردار ۴.۵ میلیون یورو است

* رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی کشور طی روزهای سوم لغایت ششم بهمن ماه سال جاری به میزبانی شهر قم برگزار می‌شود. در همین راستا اسامی داوران قضاوت کننده در این مسابقات به شرح زیر است:
سرپرست فنی: سعید عباسی (قم) ژوری: مهدی آقاولی (تهران)

* مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در نهایت محسن رضوانی با کسب ۵۵ رأی برای چهار سال دیگر رئیس این فدراسیون باقی ماند.

* طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی بسیاری از بازیکنان منچستر یونایتد پس از برکناری اوله گونار سولشر از هدایت این تیم، از شرایط خود رضایت ندارند و ۱۱ بازیکن به جدایی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی فکر می‌کنند. همین موضوع باعث نگرانی رالف رانگنیک سرمربی این تیم شده است.

* بنابر درخواست فدراسیون کشتی آمریکا، قرار است روز ۲۳ بهمن ماه مسابقه‌ای دوستانه بین دو تیم ایران و آمریکا در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس برگزار شود و بر همین اساس نیز هفته گذشته آزادکاران برای اخذ ویزا راهی دبی شدند و گفته می‌شود در صورتی که آمریکایی‌ها به همه اعضای کشتی ایران ویزا ندهند، این سفر از سوی فدراسیون کشتی ایران لغو خواهد شد.

* فدریکو کیه زا، ستاره ایتالیایی تیم یوونتوس که در بازی این تیم مقابل رم مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت، از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده است. کیه زا احتمالاً با این مصدومیت شدید ادامه فصل را از دست خواهد داد و مدت‌ها از فوتبال دور خواهد بود.

* سایت فدراسیون جهانی تنیس در گزارشی از مشکات الزهرا صفی، نخستین دختر ایرانی حاضر در جمع صد تنیسور برتر جهان به عنوان یک ورزشکار با استعداد نام برد. مشکات الزهرا صفی پس از درخشش در رویدادهای بین‌المللی و قرار گرفتن در بین صد تنیسور برتر، به عنوان نخستین جوان ایرانی خود را به مسابقات گرند اسلم استرالیا رساند.

* سارینا ساعدی ورزشکار جوان ماده پرش سه‌گام دو و میدانی کشورمان موفق شد حد نصاب ورودی حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان (کلمبیا ۲۰۲۲) را بدست آورد. او توانست به عنوان نخستین ورزشکار کشورمان رکورد ورودی حضور در این مسابقات را کسب کند.

* رسانه عراقی مدعی شد، فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های ملی بلژیک و قطر وارد مذاکره شده و خواستار برگزاری دیدار تدارکاتی داده است. فدراسیون ایران می‌خواهد پس از پیروزی مقابل عراق در انتخابی و قطعی شدن صعودش به جام جهانی ۲۰۲۲، دو بازی دوستانه را برگزار کند.

* با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ دوشنبه هفته آینده ۲۷ دی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در مقر اصلی AFC در مالزی برگزار خواهد شد. سپاهان و فولاد خوزستان، ۲ نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند. چندی پیش با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا خط خوردند.

* باشگاه استقلال خواستار معاوضه آرش رضاوند و رشید مظاهری است. البته جواد نکونام با این موضوع مشکلی ندارد، اما مدیران فولاد خواستار به خدمت گرفتن رشید مظاهری و ارسلان مطهری هستند و حاضر هستند صالح حردانی را به آبی پوشان بدهند. با وجود صحبت‌های رد و بدل شده میان باشگاه استقلال و فولاد، اما رشید مظاهری تصمیم دارد در جمع آبی‌ها بماند و زیر بار معاوضه با بازیکنان باشگاه‌های دیگر از جمله فولاد نرود و احتمالاً اگر رضایت نامه‌اش صادر نشود این دروازه بان تا آخر فصل حاضر به نیمکت نشینی و دریافت کل رقم قراردادش است.

* علیرضا حقیقت در گفت وگو با باشگاه پرسپولیس، اظهار کرد: با توجه به تصویربرداری انجام شده و نظر کمیسیون پزشکی، متأسفانه آسیب‌دیدگی عیسی‌آل‌کثیر که در بازی با پدیده رخ داد، مربوط به پارگی رباط صلیبی می‌شود.

* به نقل از میرر، پیکر احمد چالیک، مدافع ملی پوش ترکیه و قونیه‌سپور پس از تصادف این بازیکن ۲۷ ساله در صبح روز دوشنبه ۲۲ دی در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه پیدا شد. این بازیکن ۲۷ ساله هشت بار برای تیم ملی ترکیه و اخیراً برای باشگاه قونیه‌سپور بازی کرد.

* فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی گلزن‌ترین مدافعان فوتبال قرن بیست‌ویکم را منتشر کرد و مدافع ایرانی السلی، رامین رضائیان در این رتبه بندی جایگاه بیست‌ونهم کسب کرد. رضائیان در دوران بازیکنی اش در مجموع ۶۰ گل به ثمر رسانده که ۵۲ گل آن در لیگ‌های باشگاهی، چهار گل در جام‌های حذفی باشگاهی، دو گل در رقابت‌های باشگاهی بین‌المللی و دو گل نیز در تیم ملی ایران زده شده است.

* به نقل از insidethegames، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اقدامات بیشتری را برای افرادی که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن شرکت می‌کنند قبل از سفر به پایتخت چین برای کاهش خطر ناشی از کووید -۱۹ مشخص کرده است. طی یک سند راهنمایی، IOC به همه کسانی که برای بازی‌ها به پایتخت چین می‌روند گفته است که پنج روز قبل از سفر به چین از حضور در همه مکان‌های شلوغ اجتناب کنند، همچنین تعاملات فیزیکی با دیگران باید قبل از ورود شرکت کنندگان به سیستم حلقه بسته که در این رویدادها برقرار است به حداقل ممکن برسد.

* کازویوشی میورا، اسطوره ۵۴ ساله فوتبال ژاپن با قراردادی به تیم فوتبال "سوزوکی‌پوینت‌گترز" در سطح چهارم فوتبال ژاپن پیوست. میورا درماه آینده ۵۵ ساله می‌شود. این بازیکن ژاپنی سه سال از تأسیس باشگاه پاری‌سن ژرمن بزرگ‌تر است. کازویوشی میورا ۳۶ سال قبل فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد.

* فیلیپ کوتینیو، ستاره برزیلی به استون ویلا انگلیس پیوست. او به صورت قرضی از بارسلونا راهی این تیم انگلیسی و شاگرد استیون جرارد شده است. در زمان بازیگری جرارد (سرمربی استون ویلا) در لیورپول، این ۲ همبازی بودند.

* تیم ملی فوتبال مصر با هدایت کارلوس کی‌روش، جام ملت‌های آفریقا را با شکست شروع کرد تا در ادامه کار سختی برای صعود از گروه خود داشته باشد. تیم ملی فوتبال مصر با وجود در اختیار داشتن ستاره‌های بزرگی مثل محمد صلاح و محمد الننی برابر نیجریه با یک گل شکست خورد تا بار دیگر کی روش، زیر تیغ انتقادها قرار بگیرد. بعد از این دیدار، یک هوادار مصری در ورزشگاه از کی‌روش عصبانی شد و از او خواست که تیم را ترک کند و دیگر هم به مصر نیاید.

* مصطفی هاشمی طبا رئیس اسبق تربیت بدنی گفته است: وزیر صمت در آخرین جلسه اش با مسئولان شرکت ملی صنایع مس ایران دستور به خرید باشگاه تراکتور و تقبل تمامی بدهی‌های این تیم تبریزی داده است.

* نواک جوکوویچ مرد شماره تنیس جهان که از زدن واکسن کرونا خودداری کرد، به این ویروس مبتلا شد، اما در اقدامی عجیب خود را قرنطینه نکرد. او به دلیل نزدن واکسن کرونا، به مسابقات تنیس آزاد استرالیا دعوت نشد.

* در دیدار هفته گذشته تیم‌های فوتبال الریان و الوکره در لیگ فوتبال ستارگان قطر اتفاقی ناگواری رخ داد. لژیونر مالیایی تیم فوتبال الوکره عثمان کولیبالی در دقیقه ۴۱ بازی به زمین افتاد و دچار سکته قلبی شد. مختار شعبان پزشک الوکره در این زمینه گفت: خامس رودریگز ستاره الریان در لحظه افتادن کولیبالی با اقدامی هوشمندانه و گرفتن سر این بازیکن به صورت صحیح باعث شده تا این بازیکن تنفس داشته باشد. کولیبالی در زمان افتادن بی هوش و نبضش بسیار ضعیف شده بود و این اقدام خامس باعث شد تا جان این بازیکن نجات پیدا کند.

* آخرین رنکینگ سازمان جهانی فوتبال ساحلی در سال ۲۰۲۱ (ماه دسامبر) اعلام شد و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با ۹۹۸ امتیاز در رده سیزدهم جهان قرار گرفت. تیم‌های ملی روسیه (۴۰۳۲ امتیاز)، پرتغال (۳۰۴۲ امتیاز)، برزیل (۲۵۲۸ امتیاز، ژاپن (۲۴۰۵ امتیاز) و اسپانیا (۲۲۶۹ امتیاز) در رده‌های اول تا پنجم جهان قرار دارند.

* جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار و وحید شمسایی بازیکن سابق تیم ملی فوتسال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد. همچنین علی صانعی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال باقی ماند. تیم ملی فوتسال کشورمان از ۱۲ تا ۲۶ فروردین سال آینده در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند.

* در پایان سه روز رقابت انتخابی المپیک، سید ستار صید موفق شد برای چهارمین بار به عنوان نماینده المپیکی اسکی صحرانوردی ایران جواز حضور در بازی‌های المپیک زمستانی را به دست بیاورد.

* نشست تعیین تکلیف مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به همراه وزرای اقتصاد و دادگستری تشکیل و رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شد.

* تیم فوتبال پوگون که در لیگ برتر لهستان حضور دارد، با عقد قراردادی سه ساله یادگار رستمی، استعداد ۱۷ ساله آکادمی کیا را به جمع یاران خود اضافه کرد.

* در چارچوب بازی‌های مرحله نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا، تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب، ۲۲ دی ماه در ورزشگاه ملک فهد ریاض به مصاف هم رفتند. این دیدار در پایان ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای با پیروزی ۳ بر ۲ رئال مادرید به پایان رسید.

* به گزارش رویترز شورشیان جدایی طلب کامرون روز چهارشنبه یک سرباز را در جریان حمله به شهر بوئا (میزبان مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا) در غرب این کشور کشتند. این سرباز در جریان تبادل آتش میان شورشیان و ارتش کامرون در داخل شهر، با انفجار یک بمب دست ساز کشته شد. مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقا روز یکشنبه در بحبوحه نگرانی‌های امنیتی آغاز شده است.

* سایت آژانس اسپور ترکیه مدعی شد که باشگاه فنرباغچه ترکیه پیشنهاد ۳۵ میلیون یورویی را برای هدایت تیم فنرباغچه به یوآخیم لو آلمانی داده است تا بتواند این سرمربی را برای نیم فصل دوم بر روی نیمکت خود داشته باشد. در این پیشنهاد شش مکمل برای قرار داد یوآخیم لو از سوی باشگاه فنرباغچه ترکیه در نظر گرفته شده است.

* رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا از ۲۸ دی ماه به میزبانی عربستان در چهار گروه چهار تیمی برگزار خواهد شد. سرمربی تیم ملی هندبال کویت در یک اقدام ناگهانی کاپیتان و عبدالله الغرابللی ستاره‌های هندبال کویت را کنار گذاشته است و قصد ندارد از این بازیکنان برای رقابت‌های آسیایی استفاده کند. عبدالله الغرابللی، عضو باشگاه الکویت و هم بازی فرانکیس مارزو فوت، ستاره کوبایی الاصل تیم ملی هندبال قطر در پست بغل راست بخش قابل توجهی از توان هجومی کویت را تشکیل می‌داد.

* قرعه‌کشی مرحله یک چهارم پایانی مسابقات گرند اسلم اوپن استرالیا ۲۰۲۲ در بخش مردان انجام شد و تنسیورها حریفان خود را شناختند.
نواک جوکوویچ - متئو برتینی الکساندر زورف - رافائل نادال کسپر رود - استفانوس سیتسیپاس دنیل مدودف - آن دری روبلف

* پس از پایان رقابت‌های انتخابی المپیک زمستانی در رشته مارپیچ کوچک، عاطفه احمدی با دارا بودن بهترین امتیاز جهانی (پوئن فیز) موفق شد به عنوان نماینده اسکی آلپاین بانوان در المپیک زمستانی انتخاب شود. این برای نخستین بار است که عاطفه احمدی حضور در المپیک زمستانی را تجربه می‌کند.

کد خبر 548681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.