برخی معتقدند مردم برای آگاهی از جزئیات تصمیم‌ها به بلوغ نرسیده‌اند/شورا پیشگام شفافیت است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با اجرای طرح شفافیت می‌توانیم تاریک خانه‌هایی که در حوزه مدیریت شهر وجود دارد به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در برنامه زنده هشت بهشت با بیان اینکه هر چه از سال‌های آغاز به کار شورای اسلامی شهر اصفهان می‌گذرد، ابعاد و زوایای اقدامات کامل و بالغ می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به گسترش شبکه‌های ارتباطی، شهروندان این حق را بیشتر از گذشته برای خود قائل هستند که از فرآیند تصمیم‌گیری مطلع باشند و اظهارنظر کنند که البته این از حقوق شهروندی آنها است.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت، همواره یکی از اولویت‌های اصلی ۱۳ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است، افزود: در واقع اصلی‌ترین محور برای ایجاد اعتماد عمومی که منجر به مشارکت بیشتر مردم و احساس رضایت‌مندی آنها می‌شود، شفافیت است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با اجرای طرح شفافیت، تاریک خانه‌های موجود در مدیریت شهر را هر چند کم باشد، به حداقل می‌رسانیم، ادامه داد: وجود این تاریک‌خانه‌ها باعث می‌شود نهادهای تصمیم‌گیر و اجرایی مثل شورا و شهرداری از مردم فاصله بگیرند.

صالحی با تاکید بر اینکه باور بی‌عدالتی و نبود شفافیت را باید با اقدامات عملی اصلاح کنیم، گفت: باید به سمت و سویی گام برداریم که در رابطه با تصمیم‌های شهری استدلال داشته باشیم؛ در گذشته بر اساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، سایتی طراحی شده بود، اما وقت آن رسیده که ابعاد آن جامع و کامل شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه دیدگاه‌هایی بین برخی مسئولان و نمایندگان بخش‌های مختلف که از مردم رأی گرفته‌اند وجود دارد که کاملاً غلط است، تاکید کرد: آنها معتقدند مردم برای در جریان قرار گرفتن جزئیات و تصمیم‌ها به بلوغ لازم نرسیده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طرح شفافیت دارای چهار فصل اجرایی و ۲۵ بند است، گفت: تلاش کردیم قبل از اینکه برای کارمندان و مدیران شهرداری محدودیت ایجاد کنیم، خودمان را در ویترین نظارت مردم بگذاریم؛ در این راستا شفافیت آرای اعضای شورای شهر، حضور و غیاب‌ها، برنامه‌کاری، تصمیم‌گیری‌ها و پخش زنده صحن علنی و جلسه شورای شهر از مهم‌ترین بندهای طرح شفافیت است.

کد خبر 548678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.