ورود نیروهای جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ورود نیروهای جوان به دانشگاه فرهنگیان الزامی است و تمام کسانی که سنوات آنان تکمیل شده باید از ستاد خارج تا نیروهای چابک و جوان جایگزین آنان شوند.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری پنجشنبه شب در نشست صمیمی با دانشجویان و اساتید منتخب دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به صورت نظام یافته به دانشگاهی مسؤولیت محور برای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به چهار گروه آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و مسؤولیت محور تقسیم می‌شوند که بیشتر دانشگاه‌های ما آموزش محور هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با اعلام نهضت نرم افزاری و جنبش علمی از سوی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های ما وارد بخش دوم شدند و در این زمینه نیز درخشیدند اما دانشگاه‌هایی که به مرحله سوم یعنی کارآفرینی رسیدند خیلی کم بودند.

نوری گفت: رهبر معظم انقلاب نیز از دانشگاه فرهنگیان و افسران سپاه پیشرفت همین انتظار را دارند و اگر دانشگاه فرهنگیان به مرحله ایفای مسؤولیت اجتماعی برسد تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه همانطور که امام صادق (ع) دانشگاهی درست کردند که عالمان بزرگی در رشته‌های مختلف از آن بیرون آمدند اظهار داشت: ما نیز در دانشگاه فرهنگیان باید به دنبال تربیت عالمان و اندیشمندان بزرگی باشیم که فرزندان این جامعه را به خوبی تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در زمینه آموزش‌های حضوری و مجازی پژوهش‌های علمی و کاربردی انجام دهند.

نوری تاکید کرد: با یک دید آینده پژوهانه باید دانشگاه فرهنگیان را گسترش دهیم و طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان را از بعد زیرساختی کمی، فیزیکی و غیر فیزیکی تدوین و اجرا کنیم.

وی خطاب به دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان گفت: برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه در استان، منتظر مرکز نمانید و سعی کنید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مشکلات خود را حل کنید.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: برای تربیت دانش آموز صالح، خلاق، ولایتمدار و مسؤولیت پذیر به مدرسه و معلم صالح نیاز داریم و تربیت چنین معلمی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری و اجرایی می‌شود.

حسنعلی میرعبدی افزود: در آموزش و پرورش استان با تمام وجود در اختیار دانشگاه فرهنگیان خواهیم بود و پیگیری‌های لازم را برای رفع مشکلات خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان، نحوه گزینش اعضای هیأت علمی این دانشگاه است که اگر از طریق فراخوان و مانند سایر دانشگاه‌ها صورت پذیرد سبب می‌شود افرادی به این دانشگاه وارد شوند که شناخت کافی از آموزش و پرورش و موضوعات آن ندارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 548673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.