تمثال دائمی شهدا در سده لنجان نصب می‌شود

شهردار سده لنجان گفت: تمثال دائمی شهدا در شهر سده لنجان نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی پیش از ظهر پنجشنبه در یادواره شهدای لنجان که با عنوان یاد ستاره‌ها برگزار شد، با بیان اینکه ستاد بزرگداشت یادواره شهدا جلسات زیادی را برای برگزاری این مراسم برگزار کرد، اظهار کرد: در ابتدا بنا بود که این یادواره همزمان بادومین سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار شود که با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد ممکن نشد.

وی با بیان اینکه عزم همگانی برای برگزاری این یادواره بین مسئولان شهرستان لنجان ایجاد شد، ابراز داشت: باید توجه داشت که شهر سده لنجان حدود ۶۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و مردم این شهر در همه عرصه‌ها خوش درخشیدند و منشا خیر وبرکت زیادی بودند.

شهردار سده لنجان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان از اهداف برگزاری این یادواره بوده است، تصریح کرد: از این رو برگزاری این دست یادواره‌ها را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی و تزئینات شهری نیز برای برگزاری این یادواره در دستور کار بود، اضافه کرد: شهر به تمثال شهدا، المان‌های عنوان برنامه و اشعار مرتبط با شهدا مزین شد و در آینده نیز این امر را در دستور کار داریم و تمثال‌های دائمی شهدا را در این شهر نصب خواهیم کرد.

این روزها به خوبی ازشهدا الگو گرفته نمی‌شود

حجت الاسلام مهدی صادقی، با بیان اینکه شهدا قبل از شهادت خدایی شده بودند، اظهار کرد: شهدا نیایش داشتند اما نمایش نداشتند، حیا داشتند اما ریا نداشتند، رسم داشتند اما اسم نداشتند اما این روزها به خوبی ازشهدا الگو گرفته نمی‌شود و عکس شهدا عمل می‌کنیم.

وی افزود: امروز دیدار با برخی از مدیران به سختی انجام می‌شود و برای دیدن هر مدیر باید با هماهنگی قبلی وارد شویم.

امام جمعه سده لنجان با بیان اینکه دیروز و امروز از هر چه بود گذشتیم، گفت: دیروز دنبال گمنامی بودیم، جبهه بوی ایمان می‌داد و امروز دنبال شهرت هستیم و ایمانمان بو می‌دهد.

صادقی با بیان اینکه امروز شاهد بی بند و باری‌هایی در فضای مجازی هستیم، ابراز داشت: فضای مجازی مکانی برای به نمایش گذاشتن روابط و عکس‌های خانوادگی شده و این در حالی است که برخی این کار را آزادی توصیف می‌کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده ۵۹ شهید شهر سده لنجان و مدال آوران ورزش جهان از جمله سعید شریفی، یکتا جمالی، رسول معتمدی و سهراب مرادی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 548672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.