تقویت نشاط شهروندان سمنانی با گسترش ورزش‌های محله‌ای

شهردار سمنان گفت: گسترش ورزش‌های محله‌ای، افزایش شادابی و نشاط شهروندان و افزایش سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن‌ها را به دنبال دارد.

سید علی مرتضی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغییر سبک زندگی و نحوه اشتغال افراد و نیز گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی که همراه با کم‌تحرکی شهروندان است، اظهار کرد: مدیریت شهری جدا از طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی، برای توسعه فضاهای ورزشی در تأمین فضاهای لازم برای گذران اوقات فراغت شهروندان تلاش کرده است. در حال حاضر شهر سمنان دارای ۱۵ زمین چمن مصنوعی و سه خانه ورزش در محله‌های مختلف شهر و به ویژه محله‌های کم‌برخوردار است.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی عملیاتی با همیاری هیئت‌های ورزشی از جمله هیئت مرتبط با ورزش همگانی برای نظام‌مند، تقویت و نهادینه کردن ورزش محلات توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، تصریح کرد: با کاهش شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان برنامه‌های ورزش شهروندی همراه با برنامه‌های متنوع اجتماعی و فرهنگی را برای شهروندان برنامه‌ریزی کرد.

شهردار سمنان با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای پیوستن سمنان به شبکه ملی شهرهای فعال ایران در سال گذشته، خواستار مشارکت بخش خصوصی و هیئت‌های ورزشی در برگزاری المپیادهای ورزشی محله‌ای شهر شد و خاطرنشان کرد: با فراگیر شدن ورزش همگانی و شهروندی، افزایش شادابی و نشاط شهروندان و افزایش سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، طرح ملی شهر فعال از جمله پروژه‌های ملی فدراسیون ورزش‌های همگانی است که در راستای توسعه سیستم‌های فعال و استفاده از ظرفیت عظیم شهرداری‌ها در توسعه ورزش همگانی طراحی شده که در این طرح پس از ارزیابی و پایش وضع موجود شهرها، هدف‌گذاری لازم جهت طراحی فضای شهر در راستای مناسب‌سازی در پنج حوزه شهر دوستدار ورزش، تناسب‌اندام و آمادگی‌جسمانی، بازی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری صورت می‌گیرد.

کد خبر 548560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.