اجرای ۱۸ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه میدان نماز قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: بیش از ۱۸ هزار مترمکعب حجم کل بتن‌ریزی، دو هزار تن آرماتوربندی، ۱۰۰ هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و ۴۲ هزار مترمکعب خاک‌ریزی در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت احداث تقاطع غیر همسطح میدان نماز، اظهار کرد: این پروژه با هدف تکمیل رینگ میانی شهر، بهبود عملکرد عبور و مرور شهری، بهبود وضعیت توریسم و بهبود امنیت محیطی و نظم اجتماعی اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر آغاز رسمی این پروژه در انتهای سال گذشته، افزود: مبلغ کل پیمان این تقاطع غیر همسطح بیش از ۷۰ میلیارد تومان و مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماهه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، مشخصات فنی این پروژه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ هزار مترمکعب حجم کل بتن‌ریزی، دو هزار تن آرماتوربندی، ۱۰۰ هزار مترمکعب حجم خاک‌برداری و ۴۲ هزار مترمکعب خاک‌ریزی در این پروژه صورت خواهد گرفت.

وی تعداد پل‌ها در بخش زیرگذر را چهار عدد دانست و ادامه داد: ۱۵۰۰ مترمربع مساحت عرشه، تعداد ۵۴ شمع پل، تعداد ۱۸۳ شمع دیواری و ۸۰۰ متر طول کل دیوارهای زیرگذر است.

حلوایی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های پل روگذر این تقاطع غیر همسطح، تصریح کرد: تعداد هفت دهانه ۳۲ و ۲۵ متری، تعداد ۱۶ ستون، ۲۱۵ متر طول عرشه، بیش از ۲۰ متر عرض عرشه، ۴۲۰ متر طول دیوارهای وزنی و در نهایت کل مساحت عرشه ۴۴۰۰ مترمربع خواهد بود.

وی پیشرفت فعلی پروژه را بیش از ۳۳ درصد دانست و گفت: پیمانکار در تمام جبهه‌های کاری مشغول به کار است و ما به دنبال بهره‌برداری روگذر در فاز نخست هستیم.

کد خبر 548551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.