ایجاد ایمنی ۸ ساعته در برابر بیماری کووید-۱۹

محققان در حال تولید نوعی اسپری بینی هستند که قادر است برای مدت کوتاهی از افراد در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان فنلاندی مشغول توسعه نوعی اسپری بینی هستند که در آزمایشگاه‌ها قادر بوده است به مدت هشت ساعت از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری کند. این اسپری هنوز روی انسان آزمایش نشده است و مورد بررسی مجدد نیز قرار نگرفته است، اما به نظر می‌رسد که این روش پیشگیری برای بیماران با نقص سیستم ایمنی و افرادی که در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار دارند بسیار مناسب است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این روش پیشگیری در مقابل سویه‌های مختلف ویروس کرونا عملکرد مناسبی داشته است، در حالی که درمان‌های آنتی بادی مونوکلونال مقاومت کمتری در مقابل سویه اومیکرون دارد. اسپری بینی مورد بررسی اجازه نمی‌دهد ویروس کرونا در بینی تکثیر شود، بنابراین ویروس وارد مجاری تنفسی و ریه نمی‌شود، البته اسپری جایگزین واکسن کرونا نمی‌شود اما تا حدودی از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند.

ارسال مستقیم آنتی بادی به بینی می‌تواند از تکثیر ویروس در مراحل اولیه بیماری جلوگیری کند، محققان در این روش از آنتی بادی‌های تولید شده در آزمایشگاه استفاده کردند که شبیه نمونه مونوکلونال بودند اما ذرات به کار رفته در آن‌ها بسیار کارآمدتر و ریزتر هستند. در حال حاضر این دارو روی موش‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است، بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 548532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.