تشریح پروژه‌های عمرانی شهری آستارا

سرپرست شهرداری بندر آستارا با اشره به اجرای پروژه‌های عمرانی در این شهر، گفت: طرح‌های خوبی در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسم نوپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در بوستان ۱۲ شهرک عباس آباد به طول ۲۲۰ متر کانیو با انشعابات و برای جمع‌آوری و دفع هدایت آب سطحی نیز جدول کانیو به طول ۱۵۰ متر در مجموع با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال احداث شده است،

وی با بیان اینکه در خیابان فارابی روبه‌روی آموزش و پرورش در ادوار گذشته به صورت عرضی لوله گذاری شده و هنگام بارندگی این خیابان دچار معضل آبگرفتگی می‌شود که اصلاح آن آغاز شده است، ادامه داد: در این خیابان جدول کاری به طول ۴۰ متر، پازل کاری به مساحت ۲۰۰ متر مربع و درختکاری و ایجاد فضای سبز در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا شده و در ادامه نیز احداث کانال و کف سازی تا میدان حکیم نظامی انجام خواهد شد.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه کف سازی در خیابان معلم به مساحت ۱۵۰ متر مربع با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است، افزود: در روبه‌روی فرمانداری مقابل اداره تعاون روستایی کف سازی به مساحت ۳۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

نوپور تصریح کرد: فاضلاب و سرویس بهداشتی پشت سالن کشتی که به دلیل فرسودگی نشست کرده بود، تخریب شده و از روز شنبه هفته آینده احداث دو چشمه سرویس بهداشتی و دو حمام برای استفاده ورزشکاران با پیش بینی اعتباری بالغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه احداث پارک محله‌ای در میدان زکات به متراژ ۷۰۰ متر مربع در اواخر سال گذشته آغاز شد و آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید، گفت: در پارک محله‌ای میدان زکات، جدول کاری، پازل کاری، فضای سبز، مبلمان و تأسیسات روشنایی انجام شده و برای آن مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه اخیراً طی فراخوانی اسامی تعدادی گل برای انتخاب نام پارک میدان زکات توسط شهروندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و به زودی تابلوی آن نصب و در دهه فجر افتتاح می‌شود. خاطرنشان کرد: احداث پارک محله‌ای شهید نثاریان نیز در ضلع شمالی خیابان اسکله، در شهریورماه سال جاری آغاز شده و اکنون در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه نصب تعداد ۴۲ عدد پایه چراغ دکوراتیو در بلوار سفیر امید به اتمام رسیده و با خریداری و نصب کابل، پیش از آغاز دهه فجر چراغ‌ها روشن می‌شود، گفت: برای خرید پایه‌های چراغ‌های دکوراتیو و کابل، احداث رفیوژ وسط، رنگ آمیزی و لکه گیری و آسفالت در مجموع حدود ۱۲ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه صرف شده است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 548520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.