صفیان: تکمیل مسجد نقنه نیازمند کمک‌های مالی است

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسجد امیرالمومنین(ع) نقنه در محله‌ای فقیرنشین به دست خیرین بنا شده است و ۷۰ درصد پیشرفت داشته اما همچنان نیازمند کمک‌های مالی است.

عبدالله صفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهرستان بروجن و در شهر نقنه حدود شش ماه است نماز جمعه به دلیل مسافت شرعی تعطیل است و مردم انتظار دارند برای همبستگی بیشتر میان آنان و ائمه جمعه این فریضه الهی همواره برگزار شود. مردم سوال می‌کنند که در هشت سال گذشته مسافت شرعی وجود داشته است و اکنون چطور این مسافت کافی نیست و نماز جمعه برگزار نمی‌شود.

نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زمینی در محدوده این شهر با کاربری فرهنگی و مذهبی وجود دارد که اداره راه و شهرسازی همکاری لازم را با مدیریت شهری یا شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انجام نمی‌دهد به این نحو که اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های مختلف برای وقت گرفتن و صحبت کردن با مدیرکل راه و شهرسازی استان مشکل دارند و در نهایت به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: مسجد امیرالمومنین (ع) نقنه در محله‌ای فقیرنشین به دست خیرین بنا شده است و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما همچنان نیازمند کمک‌های مالی است.

صفیان در خصوص بخش بلداجی در شهرستان بروجن، اظهار کرد: این شهر مشکلات زیادی دارد؛ زمین فرهنگسرای بلداجی در گذشته یک آرامستان بوده است که ابتدا به ائمه جمعه وقت و سپس به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و اکنون به فرهنگسرا تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت و تجهیز فرهنگسرای بلداجی تاکنون بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است اما امضای مدیرعامل یا شخصی که در آن زمان فعالیت می‌کرد، وجاهت قانونی نداشت؛ لذا در مقطعی شکایتی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انجام شد که در نهایت رأی قطعی به نفع آن‌ها صادر و زمین به آنها واگذار شد، اما یک خلأ بین جوانان، گروه‌های فرهنگی، ادبی و هنری به وجود آمد که می‌طلبد در این زمینه اهتمام جدی صورت گیرد.

کد خبر 548518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.