ممنوعیت کیسه‌های یک‌بار مصرف سس‌ در بریتانیا

کیسه‌های یک‌بار مصرف برای سس‌های گوجه فرنگی، مایونز، سرکه و سایر چاشنی‌ها که در اختیار مشتریان رستوران‌ها و بیرون‌برها در بریتانیا قرار داده می‌شود، در آینده به منظور راهکاری برای کاهش تولید ضایعات پلاستیکی، ممنوع می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این اقدام با واکنش‌های متفاوتی در بریتانیا روبه‌رو شده است چرا که برخی از منتقدان ادعا می‌کنند ماسک‌های یک‌بار مصرف آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می‌کنند و اعمال ممنوعیت بر این نوع پلاستیک‌ها در حال حاضر تصمیم عجولانه‌ای است.

بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به استفاده از بطری‌های ادویه شیشه‌ای قابل بازیافت اشاره کردند که مدت‌ها قبل از ظروف پلاستیکی برای سس کچاپ، سس مایونز و شیر استفاده می‌شد.

ممنوعیت کیسه‌های یک‌بار مصرف سس‌ در بریتانیا

بر اساس برنامه‌های وزیر محیط زیست بریتانیا جورج یوستیس، کیسه‌های پلاستیکی کوچک برای سس‌های قرمز، سس مایونز و سرکه ممکن است به زودی ممنوع شود. یوستیس همچنین قصد دارد کارد و چنگال و بشقاب‌های پلاستیکی یک‌بار مصرف را نیز در لیست "ممنوعه‌ها" قرار دهد.

وزیر محیط زیست بریتانیا اعلام کرده است که کیسه‌های یک‌بار مصرف در صورت دور ریخته شدن نادرست می‌تواند آسیب قابل توجهی به محیط زیست دریایی و زمینی وارد کنند. شواهد نشان می‌دهد که این قبیل زباله‌ها به ندرت بازیافت می‌شود زیرا اندازه کوچک آن‌ها کار پردازش را دشوار می‌کند.

کیسه‌های پلاستیکی یک انتخاب احتمالی دیگر برای ممنوعیت است زیرا به باور ممنوع‌کنندگان دلیلی وجود ندارد که اکثر رستوران‌ها نتوانند از بطری‌های بزرگ به جای کیسه استفاده کنند.

ممنوعیت کیسه‌های یک‌بار مصرف سس‌ در بریتانیا

اندرو کروک، نایب رئیس کمپین غذای بیرون‌بر بریتانیا گفت: «درست است که کشور مصرف پلاستیک خود را کاهش می‌دهد، اما ما باید این کار را بدون تحمیل بار هزینه اضافی بر دوش رستوران‌های کوچک انجام دهیم که در شرایط کنونی بسیاری از آنها در تلاش برای سرپا نگه داشتن خود هستند. دولت باید به رستوران‌های کوچک فرصت دهد تا جایگزین‌های مقرون به صرفه و غیر پلاستیکی پیدا کنند نه اینکه آن‌ها را با اعمال تغییرات دیگر مانند ممنوعیت کارد، چنگال و فنجان پلی استایرن، تحت فشار قرار دهد."

بعضی از منتقدان نیز انتقاد می‌کنند که با وجود سفرهای هواپیمایی و ضرر این بخش به محیط زیست، بحث ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی کوچک سس، مسخره به نظر می‌رسد.

ممنوعیت کیسه‌های یک‌بار مصرف سس‌ در بریتانیا

کد خبر 548380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.