پروژه‌های عمرانی و اجتماعی کرج نیازمند بازخوانی است

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید برخی طرح‌های بزرگ عمرانی و اجتماعی این کلانشهر مورد بازخوانی قرار گیرد.

محمد اسدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ارتباط با موضوع کاهش ترافیک کرج رفتارشناسی و جمعیت‌شناسی مناسبی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ترسیم دو بزرگراه شمالی و جنوبی در سال‌های گذشته در اطراف کلانشهر کرج، تصریح کرد: ابتدا باید بزرگراه جنوبی در اولویت احداث قرار می‌گرفت چرا که طبق مطالعه علمی این بزرگراه ۳۳ درصد ترافیک کرج را کاهش می‌داد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج افزود: برای ساخت بزرگراه شمالی کرج در ابتدای پروژه رفتار شناسی و جمعیت‌شناسی درستی انجام نشد که طبق تحقیقات علمی با تکمیل این پروژه ۱۱ درصد ترافیک شهر کرج کم می‌شود.

وی با بیان اینکه هرچند بزرگراه شمالی در کاهش بخشی از ترافیک شهر مؤثر است، اما به تنهایی گره از ترافیک مرکز استان البرز باز نخواهد کرد، تصریح کرد: باید برخی طرح‌های بزرگ عمرانی و اجتماعی این کلانشهر مورد بازخوانی قرار گیرد.

اسدیان در خصوص وضعیت بزرگراه شمالی کرج، گفت: در نشست‌های متعدد با استاندار البرز مقرر شد این پروژه در مدت هشت ماه تکمیل شود.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر از تیرماه سال ۱۳۹۵ در امتداد آزاد راه شهید همت آغاز شده که تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر 548343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.