رسالت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تمرکز بر آموزش شهروندی است

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل گفت: رسالت اصلی سازمان فرهنگی ورزشی تمرکز بر آموزش شهروندی است.

به گزارش ایمنا، اباصلت ابراهیمی در نشست با مجمع مطالبه گران اصناف و بازاریان در اردبیل، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته در حوزه آموزش شهروندی به رغم ساختار اساسی سازمان کوتاهی شده که سعی می‌کنیم در این بخش نظیر آموزش زندگی آپارتمانی، فرهنگ همسایگی، اصول درست رانندگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌های آموزشی و تبلیغی را تقویت کنیم.

وی با ابراز خرسندی از اقدام خوب مجمع مطالبه‌گران در پیگیری مطالبات شهرداری از مسئولان امر، افزود: بدون اینکه در تعارف گرفتار شویم باید یقه مسئولان را در احقاق حق مردم بگیریم و از آنها مطالبه‌گری واقعی داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگ ورزشی شهرداری اردبیل تقویت فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و اجتماعی را در همه شئون زندگی فردی و گروهی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اخیراً مسئولیت این سازمان را عهده‌دار شدیم در تلاش برای ساماندهی فعالیت‌های این حوزه هستیم و قول می‌دهیم در آینده‌ای نزدیک با محوریت فرهنگسراها و حضور در محلات آموزش شهروندی را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهیم.

ابراهیمی مبلغ واقعی هزینه شده برای برگزاری مسابقات شهرداران کلانشهرها را ۱۶۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این برنامه با تصویب مجمع شهرداران ۱۹ شهر بزرگ کشور به میزبانی اردبیل برگزار شده که بر اساس اعلام مسئولان با کمترین هزینه برگزاری این رویداد به انجام رسیده است.

وی به راه اندازی اتاق فکر در سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری اشاره کرد و افزود: با همراهی جمعی از نخبگان شهری در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سعی بر این است تا از ایده‌ها و برنامه‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف استفاده شده و بهترین هدف‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تصریح کرد: برای توسعه فعالیت‌های ورزشی سعی کردیم تا از افراد زبده استفاده کنیم تا شاهد رفع خلأ در حوزه ورزش به ویژه طراحی رویدادهای ورزشی در رشته‌های پرمخاطب نظیر فوتبال باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در رشته‌هایی که ورزشکاران استان اردبیل استعداد مدال‌آوری دارند اقدامات و فعالیت‌ها را به نحوی انجام دهیم تا در سال‌های آینده قهرمانی‌ها در این رشته ورزشی به ثمر بنشیند.

وی در خصوص برنامه‌های مناسبتی این سازمان به ویژه در ایام حضور مسافران و گردشگران، اظهار کرد: در کنار راه اندازی اتوبوس‌های گردشگری در اردبیل سعی داریم تا تور مذهبی را نیز برای بازدید علاقه‌مندان از بقاع متبرکه راه اندازی کنیم تا در کنار موزه شهرداری و سایر اماکن تاریخی بازدید گردشگران از این مناطق نیز انجام شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل با دعوت از سرمایه گذاران برای احداث مجموعه‌های ورزشی و تفریحات سالم، اضافه کرد: شهرداری با تأمین زمین به این سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا خرید تجهیزات و امکانات را در راه اندازی این مجموعه‌ها انجام دهند.

ابراهیمی افزود: در تدوین برنامه سال آینده سعی داریم تا از ایده‌های مطرح شده گروه‌های مختلف در قالب پیشنهاد به شورای اسلامی شهر استفاده کرده و از ظرفیت مجمع جوانان و گروه‌های جهادی در پیشبرد بهتر امور استفاده کنیم.

وی به منع شهرداری از تیم داری به ویژه در رشته فوتبال اشاره کرد و گفت: زمانی تیم فوتبال شهرداری بیش از ۱۵ هزار نفر علاقه‌مند را به ورزشگاه‌ها سوق می‌داد که این امر بهترین سرگرمی و تفریح سالم برای جوانان ما بود که همچنان شهرداری تلاش می‌کند تا صاحب یک تیم لیگ برتری در رشته‌های پرطرفدار ورزشی به ویژه فوتبال شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تمرکز این سازمان را در حمایت از رشته‌های مدال‌آور همچون وزنه برداری، ووشو و کشتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه در اردبیل به دلیل حزب گرایی در فوتبال از قافله عقب ماندیم و بزرگان و اهالی فوتبال همدیگر را قبول ندارند.

ابراهیمی ضرورت سالم سازی فضای ورزشی را با رعایت الگوهای اخلاقی مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تقویت فوتبال در رده پایه نونهالان و نوجوانان ما از ظرفیت پیشکسوتان استفاده می‌کنیم و سعی داریم تا از همه سلایق در راستای پیشرفت فوتبال این شهر استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم معنویت و عشق به امام حسین (ع) در اردبیل گفت: در کنار احیای سنت‌ها در عزاداری امام حسین سعی‌مان بر این است تا آئین استقبال از ماه محرم را در سال آینده با شور و حرارت خاص و برنامه‌های ابتکاری پیشنهاد شده اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: جشنواره پارلا به زودی در اردبیل برگزار می‌شود و در کنار آن در آستانه دهه فجر و سال نو نیز سازمان فرهنگی ورزشی جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی هنری را برگزار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 548330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.