خودروها عامل اصلی آلودگی هوای کاشان

سخنگوی شورای اسلامی شهر کاشان خودروها را عامل اصلی آلودگی هوا دانست و گفت: صنایع آلاینده و بخاری منازل در رتبه‌های بعدی آلایندگی محیط زیست این منطقه قرار دارد.

حسین حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توجه به معضل ترافیک کاشان یکی اولویت‌های شورای ششم این شهر محسوب می‌شود زیرا یکی از مطالبات جدی مردم و سازمان‌های مردم نهاد از نمایندگان خود در مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ محیط زیست و پیگیری آلاینده‌های محیطی در دو نوبت، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست را به شورای شهر کاشان دعوت کرده و خواستار توضیحاتی در این باره شدیم، افزود: به طور متوسط بر حسب جمعیت شهر هفته‌ای ۲۰۰ خودرو در کاشان پلاک‌گذاری می‌شود که ورود آنها به چرخه ترافیک شهری آلایندگی هوا را در پی دارد، در این بین برای نوسازی اتوبوس‌های واحد شهری باید اقدام جدی انجام شود زیرا فرسودگی آنها آلایندگی مضاعفی را ایجاد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: خودروها عامل اصلی آلودگی هوای این شهر است و صنایع آلاینده و بخاری منازل در رتبه‌های بعدی آلایندگی محیط زیست منطقه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی دستگاه‌ها در حوزه عمرانی به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند که باید در این خصوص حتماً پیوست محیط زیستی و آلایندگی را مد نظر قرار داده و نظارت بر استقرار صنایع را انجام دهیم.

حیدریان گفت: برای مدیریت شهری کاهش آلایندگی محیطی باید به عنوان یک برنامه درازمدت تدوین شود تا بتوانیم محیط زیستی که متعلق به نسل‌های آینده است را حفظ کرده و با همکاری حاکمیت و مدیریت پارلمان شهری از آلوده شدن بیشتر آن پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: شورا در خصوص حفظ محیط زیست در مرحله نخست با تذکر و مکاتبات به مسئولان محیط زیست پیگیری می‌کند و از مقامات مسئول بالادستی می‌خواهد که در حوزه قوانین و ضوابط کشور با توجه به توسعه همکاری با مقررات و قوانین اداری منطقه‌ای مصالحی برای مردم دیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان افزود: این ناهماهنگی‌ها ما را با مشکل روبه‌رو می‌کند، البته کسانی که در مرکز استان بوده‌اند و شناخت کافی از شهرستان ندارند، قانون به آنها اجازه تصمیم‌گیری برای منطقه ما را داده است و به همین جهت با این ساختار، منابع و فرصت‌هایی که در شهرستان‌ها داریم دیگر نمی‌توان آلایندگی‌ها را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای دیده شدن نیازهای خود مطالبات جدی دارند که موضوعات اداری و مسائل احداث کارخانه‌ای کاشان از این جنس است، گفت: باید به ادارات اجازه تصمیم‌گیری در سیاست‌گذاری‌های کلی داده شود زیرا مردم و NGOها ورود پیداکرده و اجازه نخواهند داد که آلوده شدن شهر و منطقه بیش از این رقم بخورد.

کد خبر 548226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.