کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در عراق هدف حمله قرار گرفت

منابع خبری از حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق خبر دادند.

به گزارش ایمنا، کاروان حامل تجهیزات لجستیک ائتلاف آمریکایی در استان دیوانیه عراق هدف یک بسته انفجاری قرار گرفت.

این سومین حمله به کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی طی روز سه شنبه بوده است و پیش از این دو کاروان دیگر در استان‌های بغداد و المثنی هدف قرار گرفته بود.

منابع امنیتی عراق امروز (سه‌شنبه) همچنین از خنثی سازی بمبی که برای هدف قرار دادن کاروان‌های امنیتی در فرمانداری بابل در نظر گرفته شده بود، خبر دادند.

حمله به کاروان‌های پشتیبانی، منافع و نیروهای آمریکایی در عراق در طول یکسال و نیم گذشته افزایش یافته است و برخی گروه‌ها توانسته‌اند پایگاه‌های نظامی آمریکا را در «عین الاسد» (الانبار«الحریر» (اربیل) و «ویکتوریا» (نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد) هدف قرار دهند.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشنگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) خاک عراق را ترک کنند، با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که مأموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

گروه‌های مقاومت، این برنامه آمریکایی‌ها را رد و تاکید کرده‌اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، به هر شکل، آنها حق خود می‌دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 548196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.