مدارس و دانشگاه‌های مادرید حضوری می‌شود

قوانین محدود کننده اجاره منزل توسط توریست‌ها در پاریس، دریافت هزینه ورودی در مناطق کم انتشار آلاینده در ریگا، ایجاد پارکلت در پیاده‌روهای شهر لیکپورت،اجاره خانه‌های قدیمی در مناطق خاص جمهوری چک وتلاش شورای شهر مادرید برای حضوری‌ شدن دانشگاه و مدارس، عناوین مهم این هفته بسته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهری مادرید اخیراً اعلام کردند که دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، به طوری که ترم جدید که از ۱۰ ژانویه آغاز شده است به صورت مجازی برگزار نشده است. برخی معلمان و والدین در این شهر خواستار بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری شده‌اند، در حالی که گروهی دیگر مخالف این طرح بوده‌اند.

مقامات شهری مادرید اعلام کرده‌اند که در صورت شناسایی موارد مثبت ویروس کرونا در کلاس‌های مدارس ابتدایی، همه دانش آموزان باید به صورت کامل قرنطینه شوند. علاوه بر این، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹ استفاده از ماسک برای همه دانش آموزان بالای شش سال اجباری است.

پاریس؛ قوانین محدود کننده اجاره منزل توسط توریست‌ها

مقامات شهری پاریس به منظور جلوگیری از نفوذ سایت‌های اشتراک گذاری خانه در این شهر، قانونی در زمینه ممنوعیت تبدیل فضای تجاری به مکانی برای اجاره دادن به توریست‌ها وضع کردند. مقامات در شهرهای توریستی مهم در سراسر دنیا سایت‌های اشتراک گذاری خانه مانند Airbnb را مقصر مشکل کمبود مسکن در نظر می‌گیرند، زیرا مالکان تمایل دارند خانه خود را به صورت کوتاه مدت در اختیار توریست‌ها قرار دهند، در این صورت به سود بیشتری دست پیدا می‌کنند.

به گفته مقامات شهری پاریس، تعداد زیادی از منازل و مغازه‌های هم کف در شهر به مکانی برای اسکان دادن به توریست‌ها تبدیل شده است، بنابراین شهروندان با مشکل کمبود مسکن رو به رو شده‌اند، به همین دلیل لازم است قوانین محدود کننده‌ای در این زمینه وضع شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شهر پاریس در ۶ سال گذشته، ۵۹ هزار متر مربع از فضای تجاری خود را به دلیل اقامت‌های کوتاه از دست داده است، در حالی که ۹۰۰ کسب و کار نیز طی چهار سال ناپدید شده‌اند.

در سال گذشته بیش از ۹۵ درصد خانه‌های اجاره شده در سایت Airbnb برای مدت زمان کمتر از ۱۲۰ روز اجاره شده بود. طبق قوانین جدید، در صورتی که تعادل اشتغال، مسکن و تجارت محلی بر هم بخورد، مجوز تبدیل یک فضای تجاری به اقامتگاه کوتاه مدت صادر نخواهد شد.

ریگا؛ دریافت هزینه ورودی در مناطق کم انتشار آلاینده

مقامات شهری ریگا تصمیم گرفته‌اند به منظور محدود کردن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در مرکز شهر ریگا، یک هزینه ورودی برای خودروهای شخصی به این مناطق در ساعات اوج ترافیک در نظر بگیرند. تعیین هزینه ورودی در ساعات اوج در مناطق کم انتشار آلاینده علاوه بر اینکه به ارائه هوای تمیزتر کمک می‌کند، شهروندان را تشویق می‌کند که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. این پروژه از سال آینده آغاز می‌شود و به تدریج تا سال ۲۰۲۷ اجرا خواهد شد.

به گفته مقامات شهری، اجرای این طرح باعث می‌شود ترافیک خودروها ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، این اتفاق به نفع رانندگان و عابران پیاده خواهد بود. چندین شهر دیگر مانند لندن، پاریس، برلین و گوتنبرگ طرح پرداخت هزینه ورودی در ساعات اوج ترافیک را برای بعضی از مناطق خود در نظر گرفته‌اند.

لیکپورت؛ ایجاد پارکلت در پیاده روها

مقامات شهری لیکپورت در دوران همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ پارکلت‌هایی موقتی به منظور غذا خوردن در فضای باز در نظر گرفتند، این اقدام به میزان قابل توجهی به تداوم فعالیت رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها در طول این دوران کمک شایانی کرده است. پارکلت بخشی از پیاده رو است که فضای و امکانات رفاهی بیشتری برای مردم فراهم می‌کند.

مقامات شهری لیکپورت در تلاش است قوانین دائمی برای این پارکلت‌ها در نظر بگیرند، البته مغازه داران اعلام کرده‌اند که این ایجاد این پارکلت‌ها در روزهای اولیه شیوع بیماری کووید -۱۹ اقدام منطقی بود، اما در حال حاضر میزان کاربری آن‌ها افزایش پیدا کرده است و این اتفاق ممکن است عواقب ناخواسته‌ای مانند محدود شدن جای پارک خودروها داشته باشد.

مقامات شهری لیکپورت در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی مجوز استفاده از ۱۱ پارکلت را صادر کرد، که ۱۰ مورد آن‌ها برای صرف غذا در محیط باز مورد استفاده قرار می‌گرفت و یکی از آن‌ها نیز به عنوان کلیسا در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر هشت مورد از این پارکلت‌ها فعال است و برای صرف غذا در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. شورای شهر لیکپورت اخیراً اعلام کرده است که ایجاد پارکلت‌ها علاوه بر اینکه به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کرده است، بلکه باعث بهبود اقتصاد صنعت رستوران‌داری نیز شده است. هنوز مشخص نشده است که آیا این طرح تداوم خواهد داشت یا خیر، زیرا برخی از اعضای شورای شهر با تداوم این طرح موافقند، در حالی که برخی دیگر مخالف ادامه پیدا کردن این طرح هستند.

جمهوری چک؛ اجاره خانه‌های قدیمی در مناطق خاص

امروزه یافتن مسکن ارزان قیمت در همه شهرهای دنیا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، در این راستا مقامات شهری منطقه Brno-stired در جمهوری چک طرحی را ابداع کرده است که به مردم اجازه می‌دهد خانه‌ای در مرکز تاریخی شهر با قیمت مقرون به صرفه اجاره کنند و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که آپارتمان را به هر شکلی که تمایل دارند تعمیر و بازسازی کنند. بنابراین آن‌ها می‌توانند دیوارها را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنند و تغییرات اصلاحی را ایجاد کنند.

سپس شورای منطقه هزینه تعمیرات انجام شده در منزل را از اجاره کسر می‌کند، البته توصیه شده است که تعمیرات انجام شده باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بر اساس طرح در نظر گرفته شده، علاقه مندان به اجازه و بازسازی آپارتمان می‌توانند تا ۳۱ ژانویه درخواست خود را به شورای منطقه ارائه دهند. مقامات شهری منطقه Brno-stired فرصت اجاره منزل در مرکز تاریخی شهر و بازسازی و تعمیر آن را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که پول کافی برای خرید خانه ندارند.

کد خبر 548179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.