مخالف برنامه‌ تلویزیونی شهرداری هستم / کاربری ساختمان پزشکی بهاران مسکونی است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تبریز، روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی می‌کنم تمام مسائل مربوط به شهر را نه به عنوان مدافع و یا مخالف شهرداری بلکه به عنوان یک عضو برای همه بازگو کنم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت تملک خانه منتسب به باقرخان، تصریح کرد: تملک خانه منتسب به باقرخان با توجه به ابعاد منطقه و کیفیت حاکم بر آن محیط پروژه‌ای سنگین بوده که زمان براست، موضوع هم فقط تملک خانه نبوده و شهرداری می‌خواهد تمام محیط را به منظور ایجاد مجموعه فرهنگی و تاریخی تملک کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شورای شهر برای شهرداری چنین تکلیف کرد تا در برنامه آتی خود تملک محدوده را عهده دار شده تا هم ساکنین محله از وضعیت موجود نجات داده شود و هم فرصتی برای اتفاقات دیگری فراهم کند.

وی در خصوص بازدیدهای اخیر از حاشیه شهر توضیح داد: مجموعه مدیریت شهری جدید از آغاز فعالیت خود چندین بازدید مکرری از حاشیه شهر داشته و تصمیماتی در این راستا اتخاذ کرده‌اند، یکی از فوری‌ترین اتفاقات هم در این زمینه شکل‌گیری قرارگاهی توسط شهرداری با عنوان قرارگاه اقدام بوده که جلسات مختلفی در رابطه با حاشیه برگزار می‌شود.

رشیدی گفت: از جمله تصمیمات سریع دیگر امتداد چهل و دو متری به کوثر شرقی بود، همان طور که می‌دانید در گذشته یک پروژه افسانه‌ای در این محدوده تعریف شده بود که در سال ۹۲ شروع به تملک کردند و متأسفانه نیمه کاره و راکد ماند و دلیل آن اختلاف ارتفاع بالا بود و امکان ادامه نداشت.

وی با بیان اینکه پروژه امتداد ۴۲ متری به پاسداران می‌تواند به عنوان بزرگترین پروژه شهری از حیث تأثیرگذاری نام گذاری شود، اظهار کرد: در لایحه‌ی ارسالی به شورای شهر که فعلاً به تصویب نرسیده، پیرو همان قرارگاه اقدام یک ضابطه در مناطق که اراضی ملی بوده، تعریف شده و در این مناطق اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده نمی‌شود چراکه در این مناطق ساخت و ساز غیرمجاز با مصالح ساختمانی قاچاق باعث ساخت منازل مسکونی ناایمن شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به یکسان‌سازی مزار شهدا تصریح کرد: در خصوص این موضوع تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است، البته یکی از موضوعات مطرح شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موضوع ساماندهی گلزار شهدا بود که بنیاد شهید، گلزار شهدا و گروه‌های مردمی توافق کرده بودند از تخریب‌ها جلوگیری شود.

وی در خصوص سوالی مبنی بر استیضاح شهردار توضیح داد: استیضاح به موضوعی جاری تبدیل شده و قابل تحلیل است، یکی از دلایلی که کیفیت جلسات شورا افت کرده درگیری ذهن برخی از اعضا به این مساله است، اینکه ذهن برخی از اعضا به جای تقسیم وظایف و رسیدگی به موضوعات مشغولِ استیضاح شهردار است قابل تحلیل است و دلایل آن را خواهم گفت.

رشیدی در خصوص سوالی مبنی بر آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه تبریز، گفت: آلایندگی نیروگاه و پالایشگاه موضوعی است که قبلاً نیز در این خصوص موضع گرفته بودم، مدیران اداره حفاظت از محیط زیست در دوره قبلی حواشی‌هایی در این خصوص داشت که بخاطر مجوز مدیر وقت این دو مرکز از پاسخ به مدیریت شهری شانه خالی کرده بودند، البته این موضوع را هم باید گفت که نیروگاه و پالایشگاه به مدیریت شهری بدهی داشته‌اند، حیات مردم و سلامتشان قابل قیمت گذاری نبوده و این مجموعه‌ها باید در این راستا ضررهایی را هم متحمل شوند تا جان و سلامتی شهروندان به خطر نیفتد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام شهری اظهار کرد: پروژه عمرانی، آذربایجان گذشته‌ای عبرت‌آمیز دارد و پرونده‌هایش در دادگاه در حال بررسی است، تکمیل این ابنیه باید ایمن سازی شود تا خطرساز و خطرناک برای مردم نباشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز اشاره داد: مشکل آسفالت و بدنه سازی پروژه میدان آذربایجان نیز یکی از موضوعات چالش برانگیز است که در مجموعه می‌خواهند برای سال آتی به مرحله اتمام برسانند.

وی افزود: بهتر است در پروژه‌های عمرانی به کلنگ زنی فشار نیاوریم و معیار عملکرد را کاهش هزینه‌های در مدیریت شهری بدانیم، سه پروژه اصلی شهر مانند میدان ارتش، شهید فروزنده و… که را به پیمانکاری دادند سابقه و توان چنین کاری را ندارند، به عنوان رئیس کمیسیون عمران سوالم این است چرا پروژه‌ها را به این پیمانکاران داده‌اند؟

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متولی اصلی پیگیری سامانه جامع شفافیت شهرداری تبریز سازمان فناوری است و تمام مناطق و سازمان‌ها برای یکپارچگی باید با این نهاد هماهنگ شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در خصوص مسیر دوچرخه سواری شهر ما استانداردهای لازم در این راستا را دارد ولی توزیع این معابر عادلانه نیست و معابرمان تبدیل به پارکینگ خودروها شده است.

رشیدی اظهار کرد: نگاه نهادها و نیروهای فرهنگی در شهرداری منحط است و عامل اصلی این این موضوع هم خود شهرداری بوده، برخی از از افراد سازمان فرهنگی را تبدیل به محل استخدام نیروی فشار کرده‌اند و بودجه‌های کلان صرف این گروه‌ها شده است تا در صورت برکناری مدیران، شهرداری را به هم بزنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: مسئله شهرداری در بخش فرهنگ مدیر نیست و کار فرهنگی در شهرداری منحط شده است، بازنگری در مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمبود اتوبوس توضیح داد: در سال ۹۲ دولت ۹ میلیارد به اتوبوسرانی برای خرید دستگاه‌های جدید داده و پس از آن دیگری هزینه‌ای به این ارگان از سوی دولت پرداخت نشده، اکنون هم ۴۵۰ اتوبوس در حال حاضر به مردم خدمات ارائه می‌دهند و کمبود اتوبوس به موضوع ذکر شده مربوط است.

رشیدی درباره بودجه رسانه‌ها در شهرداری تصریح کرد: ضرورتی ندارد که یک نهاد برای رسانه‌ها هزینه کند ولی حمایت‌هایی به شکل دیگر می‌تواند روی دهد که به نفع عموم باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: من خودم مخالف برنامه تلویزیونی شهرداری هستم چراکه عملاً به یک ویترین کم اثر برای مدیران شهری تبدیل شده است، توصیه شده که برنامه تبریزیم رویکرد خودش را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: رادیو شهر ۶۰۰ میلیون تومان برای یک سال و تلویزیون یک و چهار صد میلیارد تومان قرارداد سالانه با شهرداری دارد.

وی در خصوص حادثه اخیر منطقه عباسی اظهار کرد: روز گذشته در این راستا جلسه‌ای در خصوص مسائل مربوط به حادثه کوی عباسی در مرکز پژوهش‌ها برگزار شد و در این راستا گزارشانی ارائه شد و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که در حوزه شهرسازی معایب بسیاری وجود دارد و ساخت و سازهای غیر مجاز در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است به طوری که نزدیک صد هزار واحد ناایمن و ساخت و ساز غیر مجاز در تبریز داریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعرفه عوارض محلی گفت: دفترچه‌ای که از تعرفه قرار است منتشر شود، پیچیده بوده و باید در سال‌های گذشته ساده سازی فرمول‌ها انجام می‌شده که متأسفانه رخ نداده و بهتر است این مهم ساده سازی شود.

رشیدی در خصوص موضوع مشکل ترافیکی مراکز درمانی اظهار کرد: موضوع مراکز درمانی را سماجت بار پیگیر هستم، شما از شهردار مطالبه کنید که ساختمان بهاران چگونه ساخته شد؟ کاربری آن چه چیزی بود؟ تا به حال چند میلیون بدهی دارد؟

وی ادامه داد: کاربری ساختمان بهاران مسکونی بوده و تبدیل به ساختمان پزشکان شده که این یک تخلف است، پارکینگ ساختمان بهاران قرار بود تجاری و طبقات آن مسکونی باشد و الان از پارکینگ آن اطبا استفاده می‌کنند، چرا ساختمان شیخ‌الرئیس تا به امروز پروانه ندارد؟ چرا این تخلفات اتفاق افتاده است؟ و چه کسانی برای آنان مجوز صادر کرده‌اند؟

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ساماندهی وانت بارها نیز توضیح داد: در این خصوص نیاز است دستگاه‌های قضائی و سایر ارگان‌ها با شهرداری همکاری کنند تا برای آنها مکان برای فعالیتشان ارائه داده شود.

رشیدی همچنین یادآور شد: موضوع سرمایه گذاری یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید شهرداری در این راستا اقداماتی اساسی در نظر گیرد تا سرمایه گذران بتوانند به نحو احسن و با اعتماد به شهرداری فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر 548154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.