عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۱ دی‌ماه

در این بسته خبری از تست موفقیت آمیز چرخ و فلک بوشهر تا تولید ۷ میلیون نشاء بهاره در رفسنجان و از سر گیری روند احداث پروژه زباله‌سوز ساری را بخوانید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

کمبود نیرو و تجهیزات در آتش‌نشانی آبادان

مجید فرهانی‌پور، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان، آتش‌نشانی را از پرخطرترین شغل‌های جهان بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی این سازمان کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است.

نبود کمربندی در پلدختر و معضل ترافیک

صدیقه میری، شهردار پلدختر گفت: پلدختر جاده کنارگذر (کمربندی) ندارد که این مشکل موجب ایجاد ترافیک سنگین خودروهای عبوری در شهر شده است.

تست موفقیت آمیز چرخ و فلک بوشهر

حسین حیدری، شهردار بندر بوشهر با بیان اینکه تست استاندارد به عنوان برنامه پایانی چرخ و فلک بوشهر برای راه‌اندازی با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: در تست استاندارد پروژه چرخ و فلک هشت واحد از کابین‌های به صورت پشت سرهم و هر کدام به وزن ۴۵۰ کیلوگرم بارگذاری شدند.

شهرداری مهدی شهر و آزمون سخت تحقق بودجه

علیرضا شربتدار، شهردار جدید مهدی شهر از تلاش برای افزایش میزان تحقق بودجه این شهر در دو ماه باقی مانده از زمستان پیش رو خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال تنها حدود ۴۲ درصد از بودجه این شهرداری محقق شده اما با برنامه‌ریزی که صورت گرفته می‌کوشیم که تا پایان سال حداقل میزان تحقق بودجه را به رقمی بالای ۷۲ درصد برسانیم.

تولید ۷ میلیون نشاء بهاره در نهالستان شهرداری رفسنجان

جهانگیر ملکی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از تولید ۷ میلیون نشاء بهاره در سه ماهه سوم سال در نهالستان شهرداری خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر، یکهزار و ۴۰۰ اصله درخت و درختچه غرس و ۹۵ هزار درخت و درختچه هرس و بازپیرایی شد.

ایجاد بازارچه دائمی برای ساماندهی دست‌فروشان بروجرد

منصور میرطاووسی، معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: با توجه به مشکل اشتغال، افرادی که دارای شغل نیستند و از درآمد پایینی برخوردار هستند به دست فروشی رو می‌آورند، به گونه‌ای که هر روزه شاهد افزایش معضل دست‌فروشی در شهر هستیم و لذا بازارچه دائمی برای ساماندهی دست‌فروشان بروجرد ایجاد شد.

از سر گیری روند احداث پروژه زباله‌سوز ساری

علیرضا سعیدی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهردار ساری به همراه مدیرعامل شرکت TTS(سرمایه گذار) و نماینده سازمان بسیج سازندگی از پروژه زباله‎سوز ساری بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: به دلیل جابه‌جایی پیمانکاران، وقفه‌ای در روند احداث این پروژه به وجود آمده بود که اکنون این مساله برطرف شده و پروژه نیروگاه زباله‌سوز شروع به کار مجدد دارد.

تکمیل برج‌های دوقلوی شهرکرد

محمدتقی جاپلقی، شهردار شهرکرد گفت: اگرچه برج‌های دوقلو تا به حال تهدیدی برای شهر بوده است اما امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی و اضافه کردن اراضی اطراف و یک خیابان برای طرح ترافیک، آن را به اتمام برسانیم.

زیرسازی و روکش آسفالت معابر شهرک فرزان قدس

سعید شهلی، سرپرست شهرداری قدس از آغاز عملیات زیرسازی جهت روکش آسفالت معابر شهرک فرزان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملیات عمرانی و حفاری در اکثر نقاط این شهرک به پایان رسیده، با پیگیری‌های اعضای محترم شورای اسلامی و اختصاص بودجه‌های لازم جهت اجرای روکش آسفالت در این معابر، عملیات زیرسازی اولیه و اجرای لایه اساس در معابر این شهرک آغاز شده است.

کد خبر 548134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.