ایجاد انضباط مالی، اولویت شهرداری شیراز

شهردار شیراز گفت: حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختارسازی در حوزه فرهنگی اولویت نخست و اصلاح ساختار نیروی انسانی اولویت دوم مجموعه جدید مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید احسان اصنافی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"اولویت حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختار سازی در حوزه فرهنگی

با حضور دکتر نصیری عضو محترم شورای اسلامی شهر شیراز و تعدادی از مدیران شهرداری شیراز، میزبان دبیران مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس بودیم.

معتقدیم شهرداری قطعه‌ای از پازل فرهنگی شهر است و در این دوره از مدیریت شهری باید در حوزه فرهنگی ساختار ساز باشیم، نه اینکه صرفاً در پوسته‌ای نمایشی کار کنیم و در این مسیر از مشاورینی خبره نیز استفاده می‌کنیم. در راستای ساختارسازی و تأثیرگذاری فرهنگی، از تمام ظرفیت قانونی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

تاکید ما بر حفظ خانه‌های تاریخی است که باید برای آنها کاربری‌های فرهنگی، گردشگری تعریف شود و دسترسی‌ها و اجازه بازسازی بافت با ضوابط میراثی صادر شود. خانه‌های تاریخی با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می‌شوند. جنس بافت تاریخی شیراز خشتی است و با رویه کنونی حفظ و نگهداری که با حصارکشی اجازه هیچ گونه اقدامی در آن داده نمی‌شود، این پهنه ارزشمند طی دهه‌های آتی از بین می‌رود.

طی سه ماه گذشته توانسته‌ایم با ارائه طرح‌های توجیهی و رایزنی‌های مختلف، مجوز اولیه انتشار ۹۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت خطوط #مترو و بازسازی ناوگان حمل و نقل را اخذ کنیم. این در حالی است که بودجه کشوری این اوراق هشت هزار میلیارد تومان بوده و شهرداری شیراز توانسته مجوز ۹۵۰ میلیارد تومان را اخذ کند. اوراق مشارکت سررسیدی چهار ساله دارد و ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختار سازی در حوزه فرهنگی اولویت نخست و اصلاح ساختار نیروی انسانی اولویت دوم مجموعه جدید مدیریت شهری می‌باشد.

اتمام بزرگراه کوهسار مهدی به عنوان بزرگترین آزادراه شهری در جنوب کشور به طول ۱۸ کیلومتر و بهره برداری از خط دو مترو در دو فاز از شهرک میانرود تا میدان امام حسین (ع) از جمله پروژه‌های شاخص شهری است که در دست انجام داریم. "

کد خبر 548101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.