شاگردان مورینیو، قربانی اتوبوس‌هایی که پارک می‌شوند!

سرمربی جالوروسی با مقصر جلوه دادن بازیکنانش سعی دارد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شکست دراماتیک رم برابر یوونتوس آن هم در حالی که تیم خوزه مورینیو با نتیجه سه بر یک جلو بود، انتقادات بسیار زیادی را روانه سبک مربیگری آقای خاص کرده است.

مکس آلگری، سرمربی یوونتوس پس از پیروزی تیمش برابر رم گفت: غرور بالای مورینیو نشان دهنده سطح بالای ناامنی است که او تجربه می‌کند. برخورد سرمربی رم با بازیکنانش پس از شکست مقابل یوونتوس نشان دهنده حقیقت در این تحلیل آلگری است.

آقای خاص همچنان همان لقبی را دارد که در سال ۲۰۰۴ در زمان حضورش در چلسی به خودش داد. او سپس توانست با پورتو قهرمان اروپا شود و با اینتر نیز به سه‌گانه دست یافت. با این حال زمانی که مورینیو نراتزوری را ترک کرد سقوط تدریجی او نیز آغاز شد. پارک کردن اتوبوس دیگر مانند گذشته مؤثر و سبک بازی تیم‌های مورینیو دیگر نتیجه‌ای به دنبال ندارد.

حضور نسبتاً ناامید کننده مورینیو در رئال مادرید، اخراج از منچستریونایتد، تاتنهام و بازگشتش به چلسی، و به دنبال آن تجربه‌ای جدید در رم که از ابتدا تا این لحظه هیچ‌گاه تجربه ساده‌ای نبوده، نشان می‌دهد که مورینیو دیگر با آن آقای خاص سال‌ها پیش هیچ شباهتی ندارد.

شاگردان مورینیو، قربانی اتوبوس‌هایی که پارک می‌شوند!

مورینیو در زمانی که به تازگی سرمربیگری رم را بر عهده گرفته بود، مشتاقانه به سوالات تاکتیکی خبرنگاران پاسخ می‌داد و سعی می‌کرد ارتباط خوبی با آن‌ها داشته باشد. با گذشت هفت ماه از شروع کار او در پایتخت ایتالیا، مورینیو دیگر نه تنها اشتیاقی به جواب دادن سوال‌های تاکتیکی ندارد، بلکه حتی برخی از خبرگزاری‌ها را به سبک خودش تحریم کرده است.

پس از شکست شش بر یک رم در لیگ کنفرانس اروپا مقابل بودو، او اعلام کرد که تیمش فقط دوازده بازیکن خوب در اختیار دارد و بقیه بازیکنان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و هیچ گاه نمی‌توان به آن‌ها واقعاً اتکا کرد. مورینیو پس از باخت سه بر یک مقابل میلان به هواداران و خبرنگاران اطمینان داد که شکست این تیم به خاطر مسائل تاکتیکی نیست و اشتباهات فردی باعث باخت تیمش شده‌اند.

او پس از کامبک خوردن مقابل یوونتوس و شکست چهار بر سه گفت: اینجا بازیکنانی حضور دارند که ذهنیت ضعیفی دارند و این مسئله در چنین شرایطی مشکل‌ساز می‌شود. در واقع مورینیو به جای اینکه مسئولیت شکست به خاطر تاکتیک اشتباه یا تعویض‌های نادرستش را بپذیرد، بازیکنان خود را مقصر دانست.

شاگردان مورینیو، قربانی اتوبوس‌هایی که پارک می‌شوند!

نمونه‌های زیادی در این فصل وجود دارد که مورینیو بازیکنانی را مقصر اصلی باخت جلوه می‌دهد. او بارها و بارها تک تک بازیکنانش را مقصر دانسته و هیچگاه خودش را مقصر اصلی شکست عنوان نکرده است. در بازی برابر یووه او تصمیم گرفت ژیان را جایگزین شومورودوف کند. این تعویض در زمین بازی هیچ کمکی به رم نکرد و عملکرد بازیکن ذخیره رم در نهایت به هیچ عنوان قابل قبول نبود. با این حال مورینیو به جای اینکه بپذیرد تعویض اشتباهی انجام داده، به سادگی بازیکن تیمش را مقصر دانست و خودش هیچ مسئولیتی نپذیرفت.

شکست‌های ناامید کننده و تاکتیک‌های ناکارآمد مورینیو شاید مشکل اصلی باشند، اما در پس این نتایج بسیار ضعیف آقای خاصی وجود دارد که دیگر خاص نیست و با پارک کردن اتوبوس مقابل دروازه رقبا انتظار دارد نتیجه بگیرد. با این حال زمانی که تیمش شکست می‌خورد، به جای اینکه اشتباهاتش را بپذیرد به سادگی بازیکنانش را قربانی تاکتیک خودش کرده و پس از پارک اتوبوس، بازیکنانش را زیر آن می‌اندازد! شاید واقعاً حق با آلگری باشد و مورینیو احساس ناامنی بزرگی را پشت شخصیت مغرور خودش پنهان کرده است.

کد خبر 548089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.