مشارکت بالای مردم پردنجان در امور آرامستان

سرپرست شهرداری پردنجان گفت: مشارکت مطلوب مردم کار شهرداری را آسان کرده است.

سید ذبیح الله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آرامستان پردنجان از سالیان گذشته در شمال غربی شهر قرار داشته به دلیل نزدیکی آن با شهر مردم برای زیارت اهل قبور و حضور در مراسم مشکلی در رفت و آمد ندارند.

وی با بیان اینکه آرامستان به صورت هیأت امنایی اداره می‌شود و آن‌ها معمولاً کمک می‌کنند تا کمبودی در آرامستان نباشد، افزود: یک پارکینگ با مساحت حدود ۴۰۰ متر نیز برای خودروها توسط مدیریت شهری در آرامستان تعبیه شده است تا افراد کهنسال هم برای ورود مسئله نداشته باشند.

سرپرست شهرداری پردنجان با بیان اینکه مساحت آرامستان ۱.۱ هکتار است، تاکید کرد: ظرفیت غسالخانه نیز نیاز شهر را مرتفع می‌کند، غسال و غساله نداریم اما مردم به صورت خودجوش اقدامات مرتبط با شست و شوی متوفا را انجام می‌دهند.

هاشمی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو چند سال گذشته توسط یک خیر به شهرداری اهدا شد که اکنون به خوروی حمل جسد تغییر کاربری داده شده و برای خدمات به مردم استفاده می‌شود. یک واحد سردخانه نیز پیش بینی شده که در شرایط مورد نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پیش شده آرامستان تا حداقل ۱۰ سال آینده ظرفیت داشته باشد اما موقعیت آن هم قابلیت توسعه دارد زیرا کار به صورت خیریه انجام می‌شود به نحوی که هر خاندان برای خود در یک بخش از آرامستان یک قبرستان تهیه کرده و هر زمان مشاهده کنند فضا رو به اتمام است نسبت به خریداری زمین برای بخش مربوط به آن خاندان و توسعه اقدام می‌کنند.

سرپرست شهرداری پردنجان افزود: این امر برای شهروندان بسیار حائز اهمیت است لذا با این رسم حسنه و مشارکت بالای مردم، شهرداری تنها نگهداری آرامستان را به عهده دارد در این راستا هم سال گذشته آسفالت پارکینگ با تقاضای مردم توسط شهرداری انجام شد.

کد خبر 548045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.