بهترین پروژه‌های سبز شهری در سالی که گذشت

اغلب شهرهای جهان در عصر گرمایش کره خاکی به اعمال اقداماتی نوآورانه روی آورده‌اند تا اثرات این فاجعه را بر محیط‌های شهری و ساکنان آن به حداقل برسانند؛ سبزسازی مناطق شهری یکی از بهترین استراتژی‌هایی بود که در سال ۲۰۲۱ برای کاهش اثرات جزایر گرمایی در اغلب شهرهای جهان پیاده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از نظر منتقدان بسیاری، سال ۲۰۲۱ سالی بسیار مهم در تاریخ کره خاکی به شمار می‌رود چرا که طراحی‌های شهری تحولات مثبت زیادی را تجربه کرد. البته با وجود این تغییرات، دمای کره خاکی و آلودگی هوا همچنان شدت یافت و نگرانی‌های بسیاری را میان دولت‌های مختلف جهان به وجود آورد. بشر طی دوران شیوع کرونا متوجه شد که با اقدامات و تغییر سبک زندگی خود آسیب‌هایی جبران ناپذیر به کره خاکی و محیط زیست وارد می‌کند و اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز نشان داد که می‌توان تا حدود زیادی از وقوع فجایع بی‌شمار خودداری به عمل آورد. اگرچه طی این روزهای استرس‌زا، بسیاری از فعالیت‌های شهری مختل شد با این حال، یک بار دیگر نشاط سراسر مناطق شهری را فرا گرفت و معماران به افزایش فضاهای سبز جهت به ارمغان آوردن مزایای زیاد آن برای ساکنان سوق داد.

بهترین پروژه‌های سبز  شهری در سالی که گذشت

سالی که گذشت، مردم، مراکز تجاری و دولت‌های محلی همگی در پی یافتن شیوه‌هایی بودند تا به پایداری هر چه بیشتر سیاره گرمازده کمک کنند و البته اقدامات آن‌ها در این زمینه نیز دستاوردهای زیادی در پی داشت. مدیران شهری نیز از پیاده‌سازی پروژه‌های سبز گرفته تا احداث خانه‌های اجتماعی و طراحی‌های بزرگ تلاش کردند سبک زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهند و آن‌ها را به اعمال شیوه‌های پایدارتر سوق دهند. در این راستا، پروژه‌هایی نیز در شهرهای مختلف جهان پیاده شد تا بر خاص بودن سال ۲۰۲۱ بیافزاید و جهان را در مسیر پایداری بیشتر به سمت جلو هدایت کند.

پروژه لندن، چگونگی کاهش ضایعات را به تصویر کشید

اگرچه کاهش ضایعات وسیله‌های برقی مستلزم تلاش‌های استراتژیک است و مهارت ویژه‌ای را می‌طلبد، با این حال پروژه لندن نشان داده است که می‌توان این اقدام را با موفقیت به انجام رساند و سطح ضایعات الکتریکی در سراسر شهر را تا حد زیادی پایین آورد. در این اقدام به ساکنان پایتخت انگلستان آموزش داده می‌شود که تعمیر وسایل الکترونیکی قدیمی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، اجاق‌های گاز و حتی جاروهای برقی و استفاده دوباره آن‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی از هزینه‌های مردم برای تهیه نوع جدید بکاهد ضمن اینکه به کاهش نرخ انباشتگی آن‌ها در دفن‌گاه‌های زباله شهری کمک زیادی می‌کند. در سال ۲۰۲۱، شدت استفاده از این وسایل الکترونیک میان مردم لندن به طور چشمگیری افزایش یافت و همین امر در افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان شهر نسبت به اثرات زیست محیطی تلفن‌های هوشمند کمک زیادی کرد.

بهترین پروژه‌های سبز  شهری در سالی که گذشت

سبز سازی بیشتر باغ‌های نیویورک با اجرای پروژه بازسازی

پروژه بازسازی نیویورک که توسط بت میدلر، آهنگساز و بازیگر آمریکایی پایه‌ریزی شده، سبز سازی نیویورک را برای تقریباً ۲۵ سال در پیش گرفته است با این حال در سال ۲۰۲۱ پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرد. خانه‌های جفرسن در محله هارلم شرقی نیویورک، باغ جوانان Cauldwell در محله برانکس جنوبی و باغ اجتماعی خیابان هیل در استیتن آیلند شهر تنها چند نمونه از ده‌ها پروژه‌ای به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ به سبز سازی هر چه بیشتر کلان شهر آمریکایی کمک کرد.

تحولات مناطق خودکفای بارسلونا در اسپانیا

بارسلونا در اسپانیا از شهرهای پیشرو جهان در زمینه مناطق خودکفا محسوب می‌شود که هر روزه بر تعداد محله‌های مستقل آن در شهر افزوده می‌شود. در سالی که گذشت، مدیران پایتخت کاتالونیا به تبدیل خیابان‌های منطقه سنت مارتی به پیاده‌راه پرداختند و در فضایی به مساحت ۱۴ هزار کیلومتر، شهرک خودکفای جدیدی ایجاد کردند ضمن اینکه به طراحی پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های Rector Triadó و Torre d’en Damians پرداختند. مدیران شهر از احداث و توسعه یکی از بلندپروازانه تر ین پروژه‌های طراحی شهری در سال آینده خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند بارسلونا به زودی به سبزترین شهر جهان تبدیل خواهد شد.

بهترین پروژه‌های سبز  شهری در سالی که گذشت

اقدامات خلاقانه توکیو برای کاهش دمای هوای مناطق شهری

بدیهی است که استفاده از شیوه‌های طبیعی برای خنک‌سازی مناطق شهری می‌تواند نیاز به بهره‌گیری از وسایل تهویه هوا را به حداقل برساند که این امر به سهم خود در پایین آوردن حداکثری مصرف انرژی نیز نقش مهمی به عهده دارد. مدیران توکیو طی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که البته به خاطر کرونا در سال ۲۰۲۱ اجرا شد، تدابیر ویژه‌ای را به کار گرفتند تا دمای ۴۰ درجه سانتی‌گرادی مناطق را برای ورزشکاران تا حد زیادی پایین آورند. نتیجه اینکه فناوری به کمک برنامه‌ریزان شهر آمد و به شیوه‌های مختلف از معماری‌های چوبی در استادیوم بزرگ توکیو گرفته تا استفاده از رنگ خورشیدی روی سطوح معابر و بهره‌گیری از سیستم‌های اسپری آب در کاهش دمای محیط‌های ورزشی نقش مهمی ایفا کرد.

افزودن ۳۵ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه‌سواری به میلان ایتالیا

مقامات محلی میلان تاکنون سرمایه‌های زیادی را صرف پیاده‌سازی نوآوری‌های سبز سازی شهری کرده‌اند با این حال در سال ۲۰۲۱ توانستند مسیرهای دوچرخه‌سواری سراسر شهر را به طور قابل توجهی افزایش دهند. بسیاری از شرکت‌های معماری شهر در سال ۲۰۲۰ به گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری دعوت شدند و توانستند تا سال ۲۰۲۱، حدود ۳۵ کیلومتر مسیر جدید به انواع قدیم آن بیافزایند. امروزه بسیاری از مسیرهای دوچرخه‌سواری میلان از مرکز شهر گذر و سپس دوچرخه‌سواران را به سایر حومه‌های اطراف هدایت می‌کند.

بهترین پروژه‌های سبز  شهری در سالی که گذشت

کد خبر 548012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.