میزان تاثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن بر کرونا اومیکرون

نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد که میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا در برابر گونه اومیکرون پس از دریافت دوز تقویت کننده به ۸۸ درصد رسیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که گونه امیکرون ویروس کرونا آنتی‌بادی تولید شده پس از دریافت واکسن کرونا را خنثی می‌کند، اما محققان دو مطالعه جدید در این زمینه انجام دادند و میزان تأثیرگذاری دوزهای تقویت کننده بر این گونه جدید جهش یافته را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج اولین مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا در مقایسه با موارد واکسینه نشده مبتلا به گونه اومیکرون ۸۱ درصد کمتر است. در مطالعه دوم محققان بیماران کرونایی علامت‌دار را با میزان بستری شدن در بیمارستان مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا، خطر بستری شدن در بیمارستان در میان افراد علامت‌دار آلوده به گونه اومیکرون در مقایسه با افراد مشابه مبتلا به اومیکرون که واکسینه نشده بودند ۶۸ درصد کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محققان، میزان تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا از ۵۲ درصد که پس از گذشت ۶ ماه به این میزان رسیده است، با دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا به ۸۸ درصد رسیده است. هنوز مشخص نشده است که دوز تقویت کننده واکسن کرونا تا چه زمانی از افراد در برابر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به گونه اومیکرون محافظت می‌کند، اما انتظار می‌رود که مدت طولانی‌تری نسبت به دو دوز اولیه باشد.

کد خبر 547996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.