دلنوشته حاج قاسم در رثای شهید حاج احمد کاظمی

«وقتی نام لشکر نجف را می‌شنوم، قامتی بسیار زیبا و رعنای عرشی که بوی بهشت از آن همیشه استشمام می‌شد، که قامت مردانه‌اش همچون کوهی پناهگاه سختی‌ها و دشواری‌ها بود، مردی که نجف‌آباد با همه بزرگانش مفتخر به نام و یاد اوست.»

به گزارش ایمنا، نوزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴، در سانحه سقوط بالگرد، سردار احمد کاظمی و تنی چند از فرماندهان سپاه پاسداران به درجه رفیع شهادت نائل شدند. در شانزدهمین سالگرد شهادت ایشان، انتشارات شهید کاظمی، یادداشتی به قلم سردار حاج قاسم سلیمانی درباره شهید احمد کاظمی، منتشر کرد.

"بسمه تعالی

دوستی در حماء از من خواست که در مورد لشکر نجف که امروز در نبرد سوریه مشغول فداکاری است، چیزی بنویسم. خواستم خواسته این برادر مجاهد را با کلامی ناقص و غیر کافی در حق این لشکر فداکار اداء کرده باشم.

وقتی نام لشکر نجف را می‌شنوم، قامتی بسیار زیبا و رعنای عرشی که بوی بهشت از آن همیشه استشمام می‌شد، که قامت مردانه‌اش همچون کوهی پناهگاه سختی‌ها و دشواری‌ها بود، مردی که نجف‌آباد با همه بزرگانش مفتخر به نام و یاد اوست.

احمد عزیز، احمدی که وقتی در جلسه‌ای بود اطمینان در آن حاکم و غیابش نقصی بزرگ در قرار داشت. مردی که مشارکتش در نبردی موجب استحکام عمل و تضمین پیروزی بود، مجاهد بزرگی که فاتح خرمشهر بود. مردی که رقابیه را درنوردید. مردی که بارها با حکمت و شجاعتش دشمن را به تحقیر انداخت.

ردپای او در بیست هزار کیلومتر مناطق اشغالی توسط دشمن بعثی مشهور است. نور به‌جا مانده، تابش مستمری که امروز میلیون‌ها نفر راهی آن می‌شوند و این دلیل آن‌را قافله راهیان نور نامیده‌اند.

احمدی که شادی و خنده‌اش، غم و غصه‌اش، اندوه و فرحش، زیبا و دوست‌داشتنی بود. مجاهدی که ایران در نقص عدم وجود و حضورش در غم است. احمد ما و من، احمد همه ایران و همه اسلام و تشیع. آری نجف را چنین موسی بود که پیوسته در هر بیانی خدا را، خدا را، خدا را متذکر می‌شد. برادران در نجف، نجفی باشید.

آنچنان که مؤسس و پایه‌گذار این بنای ارزشمند بود و در درون آن هزاران هزار جوان متدین و مجاهد را پرورش داد. لشکری که دشمن را به وحشت می‌انداخت و لرزه بر اندامش حاکم می‌کرد. لشکری که همه بن‌بست‌های جنگ با وجود فرمانده لایقش، پیوسته برطرف می‌شد. لشکری که دیگر سازمان‌های رزم آرزوی همراهی او را داشتند.

نجفی که حوزه علمیه متحرکی بود و هزاران مدافع دین را در خود جای داده بود.

یاد آن نجف و یاد فرمانده بزرگوار شهیدش بخیر و امیدوارم این یادگار برادر شهیدم حاج احمد، احمد آشنای همه مجاهدان، پیوسته روح احمدی بر آن حاکم باشد.
سوریه، شهر حماء
مورخه ۰۶/‏۰۱/‏۱۳۹۶‬
شاگرد و هم‌رزم احمد - قاسم"

کد خبر 547994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.