مناسب‌سازی شهر برای کودکان مغفول مانده است

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: تاکنون به موضوع مناسب‌سازی شهر برای کودکان، معلولان و جانبازان توجه کافی نشده است؛ از این رو باید حقوق متصور شده برای افراد به ویژه کودکان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی در جلسه شهر دوستدار کودک، با بیان اینکه موضوع شهر دوستدار کودک در سال ۱۹۸۰ شروع، در سال ۲۰۰۷ در یونیسف مطرح و در سال ۸۹ برای نخستین بار در ایران و در استان فارس آغاز شد، اظهار کرد: در شهر دوستدار کودک باید محیط مناسبی برای کودکان پیش‌بینی شود و کودکان در محیط ساخته شده توسط مسئولان، راحت و راضی باشند.

وی افزود: باید فضاهای بازی کودکان ساماندهی شود و سایر دستگاه‌ها از این موضوع حمایت کنند تا شهرداری بتواند بهترین محیط را برای کودکان فراهم کرده و نیاز آن‌ها را احصاء و مورد توجه قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ادامه داد: تاکنون به موضوع مناسب‌سازی شهر برای کودکان، معلولان و جانبازان توجه کافی نشده است،؛از این رو باید حقوق متصور شده برای افراد به ویژه کودکان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک باید به تمام نقاط شهر توجه شود و ضمن جلوگیری از تبعیض، علایق کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: برگزاری جلسات هماهنگی شهر دوستدار کودک مقدمه‌ای برای یک حرکت جدی، مستمر و برنامه‌محور است، اما کودکان نباید قربانی این جلسات شوند و تصمیمات و مصوبات باید به خوبی اجرا شود.

کد خبر 547970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.