آغاز عملیات هرس و بازپیرایی درختان شهر اراک

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: هرس شاخه‌های خشکیده و آسیب دیده درختان سطح شهر به منظور آراستگی منظر شهری، جوان‌سازی و کاهش آفات توسط نیروهای این سازمان در حال انجام است.

احمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه درخت و فضای سبز نقش بسزایی در بهبود سلامت جامعه ایفا می‌کند، هرس به موقع و بازپیرایی درختان یکی از اصلی‌ترین اقدامات در این راستا است.

وی با بیان اینکه هرس درختان سطح شهر اراک هر ساله توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به منظور زیباسازی فضای شهری، جوان‌سازی و کاهش آفات درختان، جلوگیری از احتمال سقوط شاخه‌های خشکیده و پوسیده، به وجود آوردن شرایط مناسب برای رشد درختان، ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی سطح شهر و برقراری تعادل بین شاخه و ریشه درختان صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: در هرس درختان عواملی مختلفی نظیر نوع گونه‌های گیاهی، سن درخت، زمان هرس، فرم‌دهی اولیه و بسیاری موارد دیگر نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: عملیات هرس درختان سطح شهر اراک به صورت مستمر و روزانه طبق یک برنامه مشخص و معین در تمام مناطق پنج گانه شهر اراک، بوستان شهید باهنر، نوارهای جنگلی، کوی صنعتی و پارک وحش در حال انجام است.

حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال سقوط شاخه‌های خشکیده درختان درگیر با شبکه توزیع برق و بروز خطرات احتمالی، هرس شاخه‌های درگیر با نظارت اداره برق و توسط سازمان در حال انجام بوده و در شرایطی که به علت تداخل زیاد شاخه‌ها و شبکه توزیع برق امکان هرس توسط سازمان وجود نداشته باشد، این اقدام توسط اداره برق صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با هدف بالا بردن سطح دانش کارکنان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خصوص اجرای هرس درختان، کلاس‌های آموزشی در این زمینه توسط سازمان برگزار شده و هرس درختان توسط نیروهای آموزش دیده و با نظارت کارشناسان خبره در سطح شهر اراک در حال انجام است.

کد خبر 547907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.