تعطیلی مدارس اصفهان برای فردا ۲۱ دی‌ماه تمدید شد

تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی‌ اصفهان برای سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه تمدید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، با توجه به استمرار شرایط پایداری هوا در منطقه اصفهان بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، سیزدهمین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا، بعدازظهر روز دوشنبه_ ۲۰ دی‌ماه_ در استانداری اصفهان تشکیل شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی از سوی دستگاه‌های عضو و بررسی نظرات حاضران، موارد زیر برای اعمال در روز سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به تصویب رسید:

- تعطیل بودن فعالیت‌های آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در کلیه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان علمی آزاد در روز سه شنبه ۲۱ / ۱۰ / ۱۴۰۰ در شهرهای اصفهان، سجزی، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، دولتآباد، زرین‌شهر، مبارکه، فولادشهر، فلاورجان، مهردشت و نجف‌آباد با پیگیری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان.

- پایش مضاعف واحدهای صنعتی و خدماتی آلاینده و اعمال قانون واحدهای آلاینده هوا توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با همکاری مراجع قضائی و نیروی انتظامی.

- اجرای طرح تردد نوبتی زوج یا فرد خودروها از درب منزل از ساعت شش تا ۲۲ (۱۰ شب) و تداوم برخورد با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو در شهر اصفهان از سوی پلیس راهور شهرستان با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان.

- ممنوعیت کامل هر گونه فعالیت واحدهای سنگ‌شکن و سنگ‌کوبی پیرامون شهر اصفهان با پیگیری جدی اداره کل صمت و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان.

- ممنوعیت انواع فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، پارک‌ها، بوستان‌ها، ایستگاه‌ها و میدان‌های ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان.

- عدم انجام عملیات عمرانی همراه با آلودگی هوا و فعالیت‌های معدنی، خاکبرداری و خاکریزی، سوزاندن ضایعات و هرگونه فعالیتی که منجر به تشدید آلاینده‌ها در مناطق ۱۵ گانه شهری و شهرهای اقماری اصفهان شود با نظارت و مدیریت شهرداری‌ها.

- توصیه به شهروندان اصفهان و سایر شهرها و مراکز پرجمعیت و صنعتی استان به کاهش مصرف گاز طبیعی برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و خودداری گروه‌های آسیب‌پذیر شامل: خردسالان، بانوان باردار، سالمندان و بیماران قلبی عروقی و تنفسی از ترددهای غیر ضروری در فضای باز و معابر پر رفت و آمد.

کد خبر 547898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.