تصویب دفترچه عوارض شهری سال ۱۴۰۱ بر مبنای عدالت محوری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، بر اساس تمرکز زدایی و توسعه عدالت محور تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا قریشی در بیست و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر در خصوص نحوه بررسی و تصویب دفترچه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، اظهار کرد: با توجه به ماده ۷۴ قانون شهرداری و بند ۱۶ و ۲۶ ماده ۸۰ قانون شرح وظایف و تشکیلات شوراها، بند یک ماده ۵۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ و ماده ۳۰ آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها، تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری برای عمل در سال ۱۴۰۱، طی ۱۴ جلسه و ۴۲ ساعت کاری، در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر و همچنین ۲۰ ساعت کاری در مجموعه شهرداری، مطرح و بررسی شد.

وی توجه به مناطق محروم، کم برخوردار و حاشیه‌ای با رویکرد عدم افزایش، اعمال تخفیف، معافیت و تقسیط‌های صورت گرفته، توجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی و توسعه مراکز فرهنگی، مذهبی با رویکرد عدم افزایش، اعمال تخفیف و معافیت، را از رویکردهای شورای ششم اسلامی شهر، در تدوین و بررسی دفترچه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، عنوان کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک، تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار جهت توسعه مناطق کم برخوردار با ایجاد مشوق‌ها و اعمال تخفیف، شفاف‌سازی در نحوه محاسبه و اعلام عوارض، تمرکز زدایی و توسعه عدالت محور، رعایت آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال تعرفه‌های سنوات قبل، از دیگر رویکردهای شورای ششم اسلامی شهر در تدوین تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری است.

وی تاکید کرد: تعرفه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۱ شهرداری، بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید مراجع قانونی، به اطلاع شهروندان رسانده می‌شود.

کد خبر 547896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.