سایه روشن مزایده اموال شهرداری ساری توسط تامین اجتماعی

اداره کل تامین اجتماعی مازندران، در اقدامی، صفرآباد نخستین باغ ایرانی استان مازندران و نیز ۱۵ باب ‏واحد کسبی در شهر ساری را بابت مطالبات خود به مزایده گذاشته است، این در حالی است که اختلاف ‏میان شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری به بیشترین میزان خود رسیده و شهردار این شهر نیز در بیمارستان ‏بستری است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری ساری در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلات مدیریتی، انحلال شورای پنجم شهر، دستگیری شهرداران این شهر و نیز تشکیل پرونده برای تعداد زیادی از مدیران شهری در دو سال اخیر، این شهرداری را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

با استقرار شورای ششم، اختلافات میان شورا و شهردار به دلیل عدم اجرای پروژه‌ها و نیز انباشت مشکلات این شهر، چهره دیگری از مدیریت شهر ساری را به نمایش گذاشت. شهرداری ساری با نیروی مازاد و انباشت نیروی انسانی روبه‌رو است و تمامی درآمدهای این شهرداری صرف تأمین هزینه حقوق و دستمزد نیروهای انسانی این مجموعه می‌شود.

شهرداری نتوانسته است همانند سایر شهرداری‌های استان مازندران، به درآمد پایدار و دستورالعملی برای مدیریت منابع نیروی انسانی خود دست یابد. در حالی که مساله طرح سوال از شهردار ساری در هفته‌های گذشته در صحن شورای شهر ساری مطرح است و جواد طالبی شهردار این شهر نیز به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است. در جدیدترین اقدام، تأمین اجتماعی بخشی از اموال شهرداری ساری را به مزایده گذاشت.

ساری ۲۰۲۲ تحت‌الشعاع مشکلات مدیریت شهری

باغ ایرانی صفرآباد، نخستین باغ تلفیقی شمال کشور در مرکز استان مازندران است که برای رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو آماده سازی می‌شود اما این باغ به همراه ۱۵ باب مغازه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به مزایده گذاشته است تا به عنوان بدهی بیمه‌ای این شهرداری وصول شود.

گفته می‌شود شهرداری ساری بابت هزینه‌های بیمه پرسنل خود در هشت سال گذشته از سال ۹۱ تا ۹۹، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است.

کیا علیزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری ساری با بیان اینکه به دلیل تأخیر در پرداخت حق بیمه کارکنان شهرداری ساری از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۹ رقم بدهی این شهرداری به تأمین اجتماعی اضافه شده است، افزود: از ابتدای سال جاری به‌رغم مشکلات مالی و معوقات معطل‌مانده حق بیمه کارکنان شهرداری با تأکید مدیریت شهری به‌روز پرداخت می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری ادامه داد: سعی بر این است تا مشکل بیمه کارکنان شهرداری که در مدت چند سال به دلیل تأخیر در پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی گریبان گیر شهرداری بوده، رفع شود.

وی با یادآوری اینکه سازمان تأمین اجتماعی در مرحله نخست ۱۵ باب مغازه در پاساژ شهریاری را توقیف و به مزایده گذاشت، گفت: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی پارک صفرآباد (اکو) شهرداری ساری را بابت طلب خود توقیف و با قیمت پایین به مزایده گذاشته است این در حالی است شهرداری این مکان تفریحی و گردشگری را برای میزبانی از گردشگران اکو ۲۰۲۲ آماده کرده است.

علیزاده افزود: طبق مصوبه مجلس سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند طلب خود را به‌صورت اقساطی از ادارات دریافت کند که این بخشودگی شامل حال شهرداری نیز می‌شود. شهرداری ساری نیز بر اساس این مصوبه ماهیانه هشت میلیارد تومان به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری ساری با انتقاد از اینکه سازمان تأمین اجتماعی در این ۱۰ سال اقدامی برای وصول مطالبات خود نکرده است، افزود: چرا تأمین اجتماعی اکنون که شهرداری علاوه بر پرداخت بدهی حق بیمه خود به این سازمان، میزبان رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ است اقدام به توقیف اموال شهرداری کرده است؟ آن‌هم ملکی که سال‌ها رهاشده بود و با تدبیر امروز قرار است از این ظرفیت برای گردشگری استفاده شود.

پرداخت ماهانه ۱۸ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی

اما در مهرماه سال جاری همزمان با بروز مشکلات میان شورا و شهرداری ساری در زمینه مدیریت نیروی انسانی، کیا علیزاده به روابط عمومی این شهرداری گفته بود: بدهی چهار هزار میلیارد ریالی شهرداری به تأمین اجتماعی، محصول پرداخت ناقص حق بیمه کارکنان شهرداری در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ است که با پیگیری‌های مستمر و مؤثر، در راستای استفاده از بخشودگی هزار میلیارد ریالی تأمین اجتماعی، شهرداری ساری به قید اجبار، برای پرداخت سه هزار میلیارد ریال باقی مانده به تقسیط ماهانه ۸۰ میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: علاوه بر تقسیط ۸۰ میلیارد ریالی بابت این بدهی که از گذشته به امروزِ شهرداری ساری رسیده است، برای به‌روزرسانی کامل بیمه کارکنان، ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌شود که مجموع این پرداختی‌ها ۱۸۰ میلیارد ریال در هر ماه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهردار ساری ادامه داد: علاوه بر این، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بدهی قبلی به اداره امور مالیاتی هم وجود دارد که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی نیز باقی مانده است.

کد خبر 547837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.