روابط تهران-مسقط دیرینه و پایدار است/ در پی تقویت پیوند شبکه همسایگان خود هستیم

وزیر امورخارجه ایران در بدو ورود به مسقط، روابط ایران و عمان را پایدار و دیرینه خواند و گفت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم به همسایگان و گسترش روابط با همسایگان شمالی، جمهوری اسلامی در پی تجربه روابط خوب با همسایگان حوزه خلیج فارس است تا پیوند شبکه همسایگان را تقویت کند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به عمان درباره جزئیات سفر خود گفت: در این سفر یک روزه با مقامات عمان و وزیر خارجه این کشور درباره توسعه مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگوهایی خواهیم داشت. روابط تهران-مسقط، روابطی دیرینه و پایدار است و ما در مسیر این روابط پایدار و مستحکم علاقه‌مند به ارتقای روابط سیاسی و فرهنگی به سطوح بالاتری از همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستیم.

وی با اشاره به پیگیری توافق چهارجانبه احیای خط ترانزیت در این سفر گفت: توافق چهار جانبه به امضای ایران، سلطنت عمان، ترکمنستان و ازبکستان رسیده است و امیدواریم در این سفر با توجه به نگاه دولت سیزدهم به روابط همسایگی و اتفاقات خوبی که در ماه‌های اخیر در مناسبات ایران با کشورهای همسایه شمالی روی داده است؛ این تجربه را با همسایگان حوزه خلیج فارس هم داشته باشیم تا ضمن تقویت پیوند شبکه همسایگان، همکاری‌ها را هم توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عمانی تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

محور اصلی گفت‌وگوهای حسین امیر عبداللهیان در این سفر، بررسی راه‌های گسترش مناسبات فی‌مابین در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان را در این سفر هیئتی سیاسی از وزارت امور خارجه همراهی می‌کند.

کد خبر 547826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.