برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس روایت‌های صریح و صادقانه ارائه شود

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: باید برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس و مکتب حاج قاسم روایت‌های صریح، درست و صادقانه ارائه شود تا دشمنان واقعیت را به شکل دیگری جهت ندهند.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه در چهارمین همایش سراسری راویان انقلاب و دفاع مقدس با عنوان «راویان مقاومت و مکتب سلیمانی»، که در سالن شهید فهمیده این سازمان برگزار شد؛ با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بهبود شرایط کشور در کاهش ابتلاء و فوت افراد گفت: امیدواریم با کمک مردم و مسئولین شاهد پیک‌های بعدی کرونا نباشیم تا شاهد اجرای برنامه‌های تبیینی انقلاب و دفاع مقدس باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه روایت دفاع مقدس و جبهه‌های مقاومت حائز اهمیت است، افزود: در گذشته به دلایل متعددی که نمی‌شود از آن گذشت، ملت ما خسارت‌های جبران ناپذیری متحمل شد.

سلیمانی افزود: ۳۹ سال قبل از دفاع مقدس و در شهریور ۱۳۲۰ کشور ما از شمال و جنوب اشغال شد. روس‌ها از شمال و انگلیس‌ها از جنوب زمین‌های ما را اشغال کردند. حافظه تاریخی ما این موضوع را فراموش نمی‌کند.

وی ادامه داد: رضاخان زمانی که سردار سپاه بود قیام‌های آزادی‌خواهانه را سرکوب کرد. در دوره دیگری انگلیس‌ها آمدند و برای کشور ما شاه تعیین کردند و این برای اولین بار بود که چنین اتفاقی رخ داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نمی‌شود از دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سادگی گذشت، گفت: دوران دفاع مقدس باید به گونه‌ای روایت شود که لبریز از حماسه‌ها، آموزه‌ها، خداباوری‌ها و تضمین کننده مسیر ما در مقابل دشمنان باشد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مکتب مقاومت در جهان خلق شد، ریشه دواند و به یک شجره تبدیل شد که ائتلاف دشمن‌های جهانی را شکست داد، افزود: فتح واقعی در یمن نزدیک است. در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین هم شاهد مقاومت هستیم. بر این اساس باید گفت که امروز مکتب دفاعی جدید، متعالی و انسان‌سازی با الگوگیری از دفاع مقدس در منطقه به وجود آمده است که درون آن قاسم سلیمانی ساخته شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد کننده داعش بودند، خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی در برابر این جریان ایستاد و شهید شد به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است بنابراین شما امروز راوی این مکتب خواهید بود تا دشمنان به واسطه فضای مجازی با غرض‌ورزی‌ها آن را تحریف نکنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز شما باید در کنار روایت دوران دفاع مقدس به روایت مکتب شهید سلیمانی هم توجه کنید تا دشمنان واقعی بشریت و تروریست‌ها واقعیت را به شکل دیگری جهت ندهند.

سلیمانی ادامه داد: مبارزه ما برای نجات جوامع بشری است و این جریان مقدس همانگونه که پیروزی‌های آن ادامه خواهد داشت و راویان آن را روایتگری خواهند کرد، باید سایر موضوعات را با روایت‌های صریح و صادقانه و ناب در کانون توجه خود قرار دهند و با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها در این باره کار شود.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس با هنر امامت و ولایت، عاشورا را در آن دوران بازسازی کرد. هر کدام از وقایع دفاع مقدس حدیث مفصلی دارد که باید به شکلی دقیق و مستند بازگو شود؛ چرا که تضمین‌کننده آینده کشور و ملت در برابر دشمنان خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه مبارزه ملت ایران یک مبارزه مقدس است، تصریح کرد: این جریان مقدس همان‌طور که پیروزی‌هایش مستمراً ادامه دارد، با روایت‌های درست و صادقانه شما از مکتب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهید سلیمانی ادامه خواهد یافت. باید از تکنولوژی‌های به روز و فضای مجازی در این زمینه بهره‌مند بشویم و سازمان بسیج در این زمینه از شما پشتیبانی می‌کند و به اندازه‌ای که نیاز باشد سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 547825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.