ارتقای کیفیت زندگی در ۲ محله خوراسگان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: دو محله گورت و راران برای اجرای «طرح محله محوری» در راستای ارتقای کیفیت زندگی در منطقه خوراسگان انتخاب شدند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری تحقق شهر همگرا است که اولویت اصلی آن مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها به صورت محله محوری بوده است که بر این اساس محله‌های گورت و راران در منطقه ۱۵ انتخاب شدند. اکنون اقدامات اولیه در راستای ارتقای کیفی زندگی در این دو محله در حال اجرا است.

وی افزود: بر همین اساس عواملی تعریف شده است که طی آن پروژه‌های محله محور با مشارکت حداکثری مردم انتخاب خواهد شد و در واقع می‌توان گفت احصای مشکلات و نیازهای شهروندان با خرد جمعی مدیران شهری و متخصصان مربوط در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، خدماتی، شهرسازی و ترافیکی با مشارکت ویژه نمایندگان همان محلات رفع خواهد شد. ضمن اینکه در این طرح‌های محله محور تاکید ویژه بر حفظ هویت محله‌ها است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: طبق این فرایند دو محله گورت و راران بعد از مطالعات دقیق و برگزاری جلسات با اهالی و همچنین بازدیدهای گسترده از محل در بین ۲۳ محله منطقه ۱۵ انتخاب شد، وجود آثار تاریخی از جمله ویژگی‌ها و پتانسیل این دو محله به شمار می‌رود که در صورت رفع مشکلات اشاره شده می‌توان صنعت گردشگری را در آن تقویت کرد و در راستای توسعه اقتصادی و خدماتی محلات گام برداشت.

وی با اشاره به وجود بافت فرسوده در دو محله گورت و راران، خاطرنشان کرد: بافت و امکانات شهری، ریزدانگی منازل مسکونی، امکانات رفاهی، فضای سبز، تراکم جمعیت از جمله دلایلی است که این دو محله در ابتدا برای اجرای طرح محله محوری انتخاب شدند.

نظری‌پور اظهار کرد: مشکلات و کمبودهای این دو محل از حمل و نقل تا کمبود فضای سبز و ظرفیت‌های فرهنگی بنا بر نوع و اهمیت آن در قالب برگزاری جلسات مردمی بررسی و اقدامات به موقع در جهت رفع مشکلات انجام خواهد شد.

وی در خصوص هزینه طرح‌های محله محور، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ در صورت تحقق منابع درآمدی در مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که بر حسب نوع پروژه‌ها در دو محله گورت و راران هزینه خواهد شد، البته این طرح مانع از اجرای دیگر پروژه‌ها در بقیه محلات نخواهد شد و اجرای آن تداخلی با دیگر پروژه‌ها و اقداماتی از این قبیل ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 547817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.