آسیب سیل به  بیش از ۵ هزار خانه در سیستان و فارس

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب گفت: سیل اخیر به ۵۴۳۵ واحد مسکونی در دو استان سیستان و بلوچستان و فارس آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایمنا، مجید جودی اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی از سیل استان سیستان و بلوچستان ۲۳۰۰ واحد احداثی و ۱۶۰۰ واحد تعمیراتی شناسایی شد. در استان فارس نیز ۹۳۵ واحد احداثی و ۶۰۰ واحد تعمیراتی است.

وی با اشاره به اینکه بافت داخل روستاها، آسفالت و همچنین تأسیسات داخلی روستاها دچار خسارت شدند، افزود: برآوردهای بنیاد مسکن از میزان خسارت‌های سیل در هیأت وزیران مطرح می‌شود تا اعتبارات برای بازسازی و بهسازی مصوب شود و کار بازسازی واحدها سرعت لازم را بگیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب توضیح داد: پیشنهاد بنیاد مسکن در خصوص بازسازی واحدهای سیل‌زده با توجه به افزایش وام روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است. بر این اساس پیشنهاد شده تا به واحدهای تخریبی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با سود چهار درصد همراه با ۷۰ میلیون تومان بلاعوض تعلق بگیرد.

وی افزود: بنیاد مسکن با استقرار ستادهای خود در دو استان فارس و سیستان و بلوچستان کار را آغاز کرده است. در تلاش هستیم تا اعتبارات لازم زودتر تصویب شود و کار بازسازی واحدهای سیل زده سرعت مناسب را بگیرد. هم‌اکنون ماشین‌آلات در منطقه فعال است و کار آواربرداری با ماشین‌آلات آغاز شده است. همچنین تشکیل پرونده‌ها نیز در حال انجام است.

جودی تصریح کرد: هفته آینده با منابع داخلی بنیاد مسکن کار بازسازی آغاز خواهد شد تا اعتبارات دولتی برسد و کارها از سرعت لازم برخوردار شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 547784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.