«اتوبوس شب» در سینما اقتباس

نشست ششم از فصل اول برنامه سینما اقتباس، به تماشا و تحلیل فیلم «اتوبوس شب» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان که با حضور منتقدین و کارشناسان مطرح سینما در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان برگزار می‌شود، در نشست ششم از فصل اول برنامه سینما اقتباس، فیلم «اتوبوس شب» به کارگردانی «کیومرث پوراحمد» با حضور «امیررضا نوری پرتو» منتقد سینما و تلویزیون تحلیل و بررسی خواهد شد.

دبیر نشست نیز «محسن رهنما» برگزیده دومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران است.

فیلم «اتوبوس شب» بر اساس داستان کوتاه «سی‌ونه و یک اسیر» از مجموعه «داستان‌های شهر جنگی» نوشته «حبیب احمدزاده» ساخته شده‌است.

کیومرث پوراحمد، قصه اتوبوس شب را در طول ۹ ماه، پنج بار بازنویسی کرده است. او که این فیلم را بر اساس یکی از داستان‌های کتاب "داستان‌های شهر جنگی" اثر حبیب احمدزاده ساخته، در این باره گفته است:

"وقتی این کتاب را مطالعه کردم، داستان نوجوانی که چهل اسیر را از آبادان به ماهشهر می‌برد، به قدری گیرا و جذاب بود که مرا به دنبال خود کشاند و گفت مرا بساز. این فیلم به تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر در مرکز سیما فیلم تولید شد."

داستان‌های «پر عقاب»، «هواپیما»، «چتری برای کارگردان»، «سی و نه و یک اسیر»، «فرار مرد جنگی»، نامه‌ای به خانواده سعد» و «اگر دریاقلی نبود» هفت داستان کتاب «داستان‌های شهر جنگی» هستند که در آن‌ها انسان در دو سویه جنگ از نظر فردیت و موقعیت برابر است. احمدزاده از موقعیت جنگ خلق انسان‏‌هایی پرداخته است که جدای از عقاید سیاسی و شرایط نظامی که آن‌ها را در مقابل هم قرار داده، در گلوگاه‏‌ها و تنگناهای پیش روی خود، تنها با پای‌افزار انسانیت را برای عبور از آن انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، نمایش و تحلیل فیلم‌های برگزیده سینمای ایران و جهان هر هفته روزهای سه‌شنبه در فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان واقع در خیابان آمادگاه، روبه‌روی هتل عباسی، مجتمع فرهنگی هنری سوره، برگزار می‌شود.

نمایش و تحلیل فیلم «اتوبوس شب» سه‌شنبه _ ۲۱ دی‌ماه_ ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

«اتوبوس شب» در سینما اقتباس

کد خبر 547780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.