آیا بیماری کووید-۱۹ به اپیدمی فصلی تبدیل می‌شود؟

محققان روسی اعلام کردند که پاندمی فعلی کووید-۱۹ از سال ۲۰۲۲ میلادی به اپیدمی‌های فصلی تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی با وجود اینکه سویه اومیکرون ویروس کرونا در سراسر جهان در حال گسترش است و میزان انتقال‌پذیری آن از گونه دلتا بیشتر است، این بیماری همه‌گیر در سال جاری به اپیدمی فصلی تبدیل شود. با توجه به رعایت همه قوانین پیشگیرانه و اقدامات واکسیناسیون ممکن است پاندمی ویروس کرونا تا ماه آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی پایان یابد.

انتظار می‌رود که پاندمی کووید -۱۹ به اپیدمی‌های فصلی مانند آنفلوانزا تبدیل شود، به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۱۹۶۰ است، زمانی که اپیدمی آنفلوانزا هنگ کنگ اثرات بسیار جدی داشت و بسیاری از مردم به شدت درگیر آن بودند اما واکسن‌ها و داروها به موقع تولید شدند و هم اکنون ۶۰ سال است که با بیماری آنفلوانزا زندگی می‌کنیم.

آنچه امروزه برای بیماری کووید -۱۹ در حال رخ دادن است از برخی جهات مشابه بیماری آنفلوانزا به نظر می‌رسد. در صورتی که تأثیر داروها و واکسن‌های کرونا قابل توجه باشد، به زودی شاهد یک بیماری شبیه به آنفلوآنزای معمولی خواهیم بود. گروهی از محققان معتقدند که سویه اومیکرون پایان پاندمی کووید -۱۹ را به همراه دارد و انتظار می‌رود که تا دو ماه دیگر به زندگی عادی خود بازخواهیم گشت. بر خلاف نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه اومیکرون ممکن است به دلیل افزایش میزان انتقال‌پذیری دوره پاندمی را طولانی کند، محققان اعلام کردند که این گونه در واقع می‌تواند به پایان همه‌گیری کمک کند.

کد خبر 547773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.