موافقت اعضای شورای شهر کرج با لایحه اصلاح بهای خدمات شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: اعضای شورای اسلامی این شهر در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با تصویب اصلاحیه بهای خدمات شهرداری موافقت کردند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اصلاحیه بهای خدمات، اظهار کرد: به منظور ساماندهی درخواست‌های مربوط به تراکم‌های مازاد بر طرح تفصیلی در کاربری‌های مختلف که بعضاً تناسب شهری را با چالش مواجه می‌کند و نیز با هدف ایجاد تناسب و کنترل رشد همگون شهر و واقعی‌سازی دریافت هزینه خدمات عمومی، با این لایحه موافقت شد.

وی افزود: ایجاد توازن منطقه‌ای با تمایز مناطق برخوردار و کم‌برخوردار در دریافت بهای خدمات ناشی از افزایش تراکم با هدف توسعه سطح اشغال، ایجاد کنسول طبقه مازاد نسبت به ضوابط پایه مصوب طرح تفصیلی و دستورالعمل‌های مصوب در کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و حریم شهر و … از دیگر مزایای این مصوبه است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: اگر این هزینه‌ها برای اداره شهر از محل عوارض و بهای خدمات تأمین نشود، شهر از شاخصه‌های مناسب برای زیست و رفاه شهری محروم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کلانشهر کرج نسبت به سالیان قبل، شرایط بهتری دارد و در هر نقطه از آن، پروژه‌های عمرانی با هدف رفاه شهروندان در حال انجام است؛ البته این اقدامات جز با تکیه بر درآمدهای شهروندی از محل عوارض و مشارکت‌های همشهریان میسر نمی‌شود.

ایزدیار ادامه داد: افزایش تعرفه‌ها به صورت سالانه بر اساس منطق اقتصادی و طبق شاخص هزینه‌های اداره شهر انجام می‌شود.

کد خبر 547762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.