آغاز پرداخت مجازی هزینه حمل‌ونقل عمومی در روسیه

مدیران اداره حمل‌ونقل مسکو، پایتخت روسیه با همکاری نهادهای مختلف سراسر شهر در تلاش هستند شیوه‌های مختلفی را برای پرداخت هزینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به کار گیرند و دسترسی به آن‌ها را برای همگان مجازی و تسهیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش حمل‌ونقل عمومی مسکو به زودی دسترسی به تمام انواع وسایل نقلیه عمومی را از طریق دنیای مجازی برای شهروندان امکان‌پذیر خواهد کرد. این اقدام در پی همکاری میان بخش حمل و نقل و همچنین گوگل، سامسونگ و وی تی بی بانک به عنوان دومین بانک بزرگ سراسر کشور عملی خواهد شد و پس از آن، مردم می‌توانند تنها از طریق اتصال تلفن‌های همراه خود به اینترنت، هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی شهر را پرداخت کنند.

در واقع، شهروندان پایتخت روسیه یک کارت اعتباری مجازی را به صورت اینترنتی خریداری می‌کنند و از طریق نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، خواهند توانست از تمام وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی، مترو و اتوبوس بهره گیرند. در این راستا، داشتن تلفن همراه هوشمند و برنامه پرداخت گوگل یا سامسونگ ضروری خواهد بود و به کاربران امکان شارژ کارت اعتباری مجازی وسایل نقلیه را خواهد داد.

آغاز پرداخت مجازی هزینه حمل و نقل عمومی در روسیه

تمام ترمینال‌ها و درهای چرخنده آن‌ها نیز کارت بانکی اینترنتی را قبول می‌کند و به کاربران امکان پرداخت هزینه و ورود به قسمت داخلی ایستگاه‌های مترو و غیره را می‌دهد.

البته مدیران مسکو از اعمال تغییرات بیشتر و افزایش شیوه‌های پرداخت هزینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی در آینده خبر داده‌اند تا مردم بتوانند شیوه راحتی را برای این کار برگزینند با این حال به نظر می‌رسد که پرداخت اینترنتی به سایر روش‌های مشابه اولویت داشته باشد.

طرح پرداخت مجازی هزینه وسایل نقلیه عمومی هم‌اینک در پایتخت روسیه آغاز شده است و مدیران ساکنان شهر را به بهره‌گیری از این شیوه به منظور کاهش زمان لازم برای تهیه بلیط و همچنین به حداقل رساندن تماس با سایرین دعوت کرده‌اند.

کد خبر 547748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.