اقدامات کاهش آلودگی هوای اصفهان، در حد مُسکن هم نبوده است

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اقداماتی که تاکنون در زمینه کاهش آلودگی هوای اصفهان انجام شده را بسیار کم اثر خواند و گفت: این اقدامات حتی به عنوان مُسکن هم نتوانسته اند عمل کنند پس نیازمند یک برنامه جامع در کنار اجرای کامل قوانینی از جمله قانون هوای پاک در همه بخش ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن سلیمانی در خبر ساعت ۲۰ شبکه اصفهان وضعیت کنونی آلودگی هوای شهر اصفهان را مشابه بیماری دانست که دچار عوارض مختلف است و اظهار کرد: برای اینکه مشکل این بیمار را حل کنیم سه گام جدی را باید دنبال کنیم؛ در گام نخست باید وضعیت کنونی هوای اصفهان و علل و عوامل ایجاد کننده آن مشخص شود.

وی دومین گام را جلوگیری از وخیم شدن وضعیت کنونی بیان کرد و ادامه داد: گام دوم، انجام بایدها و نبایدها در مقوله آلودگی هوا، بحث‌های توسعه و بارگذاری است و گام سوم موضوع درمان و کاهش آلودگی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به انجام مطالعاتی که در زمینه شناسایی عوامل آلاینده هوای اصفهان در سالهای اخیر، گفت: مطالعاتی که در راستای گام اول انجام شده کمک کرده که وضعیت کنونی و عوامل ایجاد کننده آلودگی هوا تا اندازه زیادی مشخص شود، اما گام دوم و سوم که بر جلوگیری از وخیم شدن اوضاع و همچنین درمان تاکید دارد، نیازمند اجرای یک برنامه جامع و اقدام عملی و جدی است.

وی با بیان اینکه چنین برنامه‌هایی در قالب قوانینی از جمله هوای پاک دیده شده‌، افزود: اجرای نشدن این قانون به عوامل مختلفی وابسته است که مسؤولان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند، در کنار آن فکر می‌کنم مساله زمان و مباحث اقتصادی را هم نباید فراموش کنیم.

سلیمانی آلودگی هوا را یک مساله پیچیده دانست و توضیح داد: این مساله به دنبال مشکلات و اشتباهات گذشته ما ایجاد شده و حل آن نیازمند زمان است و همچنین لازم است که مباحث اقتصادی زمینه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی اقداماتی که تاکنون در زمینه کاهش آلودگی هوای اصفهان انجام شده را بسیار کم اثر خواند و گفت: این اقدامات حتی به عنوان مسکن هم نتوانسته‌اند عمل کنند پس واقعیت این است که مساله قطعاً قابل حل است، اما نیازمند یک برنامه جامع در کنار اجرای کامل قوانینی از جمله قانون هوای پاک در همه بخش‌ها هستیم تا در مسیر کاهش آلودگی هوا گام برداریم.

کد خبر 547694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.