اجرای طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری از ابتدای بهمن‌ماه

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری با طی مراحل قانونی از ابتدای بهمن‌ماه سال‌جاری لازم‌الاجرا شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از موارد مهم شفافیت، امکان دسترسی به اطلاعات است که می‌تواند مردم را همواره از مسائل و امور تأثیرگذار بر سرنوشت خود آگاه کند.

وی تصریح کرد: شفافیت قوانین و مقررات، مراحل انجام کار و فعالیت امور اداری و مالی همگی می‌تواند به سلامت اداری کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، خاطرنشان کرد: این طرح مجموعه سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته به شهرداری اصفهان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری، شهرداری اصفهان مکلف به تشکیل کمیته سلامت اداری ظرف مدت یک‌ماه از تصویب طرح است، افزود: این کمیته موظف به تصویب سیاست‌ها، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری اصفهان و پیگیری موضوعات است، البته از طرف شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس شورا و دو نفر نماینده به عنوان ناظر معرفی می‌شوند.

نورصالحی خاطرنشان کرد: این طرح امروز برای تأیید به فرمانداری اصفهان ارسال می‌شود که به طور معمول یک هفته زمان نیاز است تا فرمانداری تطبیق یا عدم تطبیق طرح با قوانین جاری را اعلام کند و پیش‌بینی می‌شود پس از طی این مراحل، این طرح از ابتدای بهمن ماه لازم‌الاجرا شود.

کد خبر 547690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.