آشنایی کامل با دوره تابلوخوانی و پرایس اکشن شکار روند

بورس و بازار سرمایه دنیایی مخلوط از تمام اتفاقات انسانی است. در واقع شما در دنیای سرمایه و اقتصاد هر آن چیزی که انسان به آن رسیده و یا خواهد رسید را می‌بینید و با تمامی آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید.

شما با ورود به دنیای بورس و اقتصاد به دنیایی قدم می‌گذارید که هزاران شاخص و فاکتور در آن تأثیرگذار است. پس نیاز است که راهنماها را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید. مدرسین شکار روند سعی می‌کنند در دوره تابلوخوانی و دوره پرایس اکشن کاری کنند تا شما این راهنما را بهتر بشناسید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع شما زمانی می‌توانید از اندیکاتورها و شاخص‌های مختلفی مانند فیلتر rsi استفاده کنید که مفاهیمی مانند تابلوخوانی و … را بدانید.

در دوره تابلوخوانی چه مواردی گفته می‌شود؟

اگر در اینترنت جست و جو کنید با ده‌ها آموزش و دوره تابلوخوانی رو به رو خواهید شد. هر کدام از این دوره‌های پولی یا رایگان معمولاً مدعی هستند که بهترین دوره تابلوخوانی را برگزار می‌کنند. اما سوال این است که آیا واقعاً این چنین است؟ پاسخ به این سوال چندان سخت نیست. در واقع اگر قرار باشد همه این دوره‌ها تمام چیزی که یک کاربر به دنبال آن است را به او بدهد، عملاً آن کاربر تبدیل به یک سوپرمن بورسی می‌شود! اما واقعیت چیز دیگری است. در واقع باید اینگونه گفت که اگر شما راهی را که دیگران می‌روند بخواهید بروید، قطعاً به موفقیت کمتری خواهید رسید. اصولاً افراد موفق راهی را انتخاب می‌کنند که کسی سراغ آن راه نرفته باشد.

آشنایی کامل با دوره تابلوخوانی و پرایس اکشن شکار روند

در دنیای بورس و سرمایه گذاری نیز این چنین قاعده‌ای وجود دارد. اگر قرار باشد شما همان رفتاری را که دیگران در این بازار از خود نشان می‌دهند، نشان دهید به همان اندازه که دیگران امروز در بازار متضرر هستند متضرر خواهید بود و این قاعده‌ای ساده اما مهم است. از این رو مهمترین چیزی که شما باید در مورد دوره تابلوخوانی شکار روند بدانید این است که این دوره به طور کامل سعی کرده است راه و مسیر جدیدی برای شما ایجاد کند. در واقع در این دوره شما دید متفاوتی نسبت به سایر دوره‌ها از تابلوخوانی پیدا خواهید کرد.

در این دوره تابلو نه تنها به عنوان یک راهنما بلکه به عنوان زبان گویای بورسی می‌تواند بسیاری از مفاهیم را به شما منتقل کند اما یادتان باشد که قرار نیست به صرف دانش تابلوخوانی شما دست به معامله گری بزنید. مسئله مهم دیگر در تابلوخوانی، مسئله زمان است. در واقع شما باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام اطلاعات مورد نیاز خودتان را از تابلو برداشت کنید. این نکته‌ای است که در کمتر دوره‌ای به آن اشاره می‌شود. چرا که فهم این مسئله نیاز به تجربه بالایی در بازار دارد. اتفاقی که به خوبی در دوره تابلو خوانی شکار روند رخ می‌دهد.

دوره پرایس اکشن و یک استراتژی شخصی

پرایس اکشن یک استراتژی است! این جمله‌ای است که بسیاری از ما از آن آگاه هستیم. در واقع اولین تعریفی که از پرایس اکشن داده می‌شود که این مفهوم یک استراتژی است. اما در بسیاری از انواع دوره پرایس اکشن گفته نمی‌شود که استراتژی به چه معنی است و یا این که اصلاً به این موضوع اشاره نمی‌شود که شما می‌توانید یک پرایس اکشن شخصی برای خودتان داشته باشید. در واقع شما در دوره پرایس اکشن شکار روند با اصل موضوع یعنی مفهوم استراتژی رو به رو خواهید شد. با فهم این مفهوم شما می‌توانید بر اساس شخصیت خودتان، هدفی که در بازار سرمایه‌ای دارید و وضعیت بازار استراتژی پرایس اکشن مناسبی برای خود تعریف کنید.

آشنایی کامل با دوره تابلوخوانی و پرایس اکشن شکار روند

اما متأسفانه در بسیاری از دوره‌ها تنها تعریفی ساده و نسبتاً خشک از پرایس اکشن داده می‌شود. بدین ترتیب کاربر این گونه تصور می‌کند که پرایس اکشن تماماً فقط همین است و باید در هر شرایطی و در هر موقعیتی از همان فرم معرفی شده استفاده کرد. اما هیچگاه این سوال را از خود نمی‌پرسد که اگر پرایس اکشن تنها همین باشد، بنابراین ده‌ها میلیون انسان دیگر در تمام دنیا بر اساس همین استراتژی پیش می‌روند، از این رو عملاً باید همه این افراد در این بازارها موفق باشند! اما آیا واقعیت این چنین است؟ این مسئله‌ای است که حتی در مورد اندیکاتورها و شاخص‌هایی مانند فیلتر rsi وجود دارد.

در واقع آموزش خشک و بدون انعطاف که حق هیچ تغییری را به کاربر نمی‌دهد عملاً در بازارهای سرمایه‌ای نمی‌تواند مؤثر باشد. چرا که اساساً این بازارها ماژولار هستند. یعنی شما باید یاد بگیرید که در بازارهای سرمایه‌ای بر اساس چیزی که نیاز دارید از ابزارهای مختلف استفاده کنید. بنابراین خودتان را در ابزارها و استراتژی‌های مختلف غرق نکنید. شما باید اصل موضوع را یاد بگیرید. باید بدانید که استراتژی چیست و چگونه می‌توانید یک استراتژی برای خودتان داشته باشید. این ها چیزهایی است که مدرسین شکار روند برای شما آماده کرده‌اند.

کد خبر 547629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.